Agentiile de publicitate au inceput anul bine

Data publicarii: Astazi, 08-02-2010 | Media

Dupa un an in care piata locala de publicitate a fost marcata de efectele scaderii bugetelor alocate pentru comunicare, se pare ca prima luna din acest an a venit cu o dezghetare a acestei industrii.

Stefan Iordache, COO Leo Burnett Group sustine ca, prin comparatie, cu ianuarie 2009, in acest an se poate observa o dezghetare a pietei de publicitate, vizibila pe toate mediile. "Insa, aceasta inviorare nu insemna ca deja sunt formate premisele pentru mai bine, ci ca stim cum sa actionam in perioade de stagnare. Dar chiar si asa, noi privim anul acesta cu optimism", a declarat reprezentantul Leo Burnett, pentru Curierul National.

De asemenea, Mihaela Nicola, CEO The Group, a spus ca pentru agentia pe care o conduce prima luna din acest an a fost mai activa decat aceeasi perioada din 2009. "Ianuarie 2010 a fost mai activa decat prima luna din 2009. Mai plina decat anticipam si mai febrila decat se anunta", a aratat aceasta.

Ogilvy: Am muncit intr-un ritm neasteptat de alert

Si pentru Ogilvy inceputul de an a foarte aglomerat. "Anul a inceput furtunos pentru noi. Din 4 ianuarie incoace am realizat 4 campanii integrate (incluzand si spoturi tv), am lansat 2 campanii digitale de anvergura, am participat deja la cateva pitch-uri, am castigat, am mai si pierdut. Intre timp, am fost invitati la Londra de catre unul dintre clientii nostri, care ne-a anuntat ca am castigat un premiu regional pentru unul din cele mai spectaculoase evenimente organizate de Ogilvy Action anul trecut.

Acum cateva zile am vazut rezultatele ultimului research al indicatorilor de brand ai unuia dintre cei mai dinamici dintre clientii nostri: cresc. Pe scurt: am trait si am muncit intr-un ritm neasteptat de alert. Mai alert ca in ianuarie 2009. Nu ne-am luat vacanta de schi. Va veni si ea, la momentul potrivit…", ne-a explicat Manuela Necula, CEO Ogilvy Group Romania.

Monica Tanasoiu, Client Service Director, Mercury360 a spus ca luna trecuta a fost marcata de o "efervescenta deosebita". "Pare ca efectele lui 2009 au obligat marketerii la un planning mult mai atent si mai avansat al proiectelor pe tot anul acesta. In plus, au venit si foarte multe cereri de la clienti noi, care par a-si regandi putin portofoliul de activitati si de parteneri. Banuiesc ca majoritatea pietei cauta o anume soliditate si siguranta, manifestata in asocierea cu agentii de marime medie si mare, cu dosar financiar bun si prea putin atins de criza. Daca anul 2010 va continua in acelasi ritm, banuiesc ca luna decembrie va veni intr-o piata extenuata de munca, dar extrem de fericita in ceea ce priveste rezultatele", a detaliat aceasta.

Mona Opran, Managing Director Saatchi & Saatchi, ne-a declarat ca desi, in general, prima luna a anului nu este chiar asa de spectaculoasa, aceasta perioada a fost destul de aglomerata."In general, luna ianuarie nu este una spectaculoasa; cu toate acestea, de la inceputul acestui an am fost foarte activi: toate contractele existente s-au prelungit, avem doi clienti noi in portofoliu si suntem cu motoarele turate in patru pitch-uri. 2010 a adus si o crestere a echipelor, in client service si in creatie. E mult de munca si ne bucuram pentru asta, insa trebuie sa dam 150% pe fiecare brief pentru a pastra nivelul actual si pentru a ne atinge obiectivul de business: crestere cu 10%", a explicat Mona Opran.

Integral in Curierul National

Ultimele stiri pe BankNews.ro: