Automobile Dacia a afisat un profit de 230 milioane lei pentru 2009
Data publicarii: 10-02-2010 | AfaceriAutomobile Dacia (ADSA) a raportat pentru anul trecut un profit de 230,28 milioane lei, potrivit datelor neauditate publicate de companie in Monitorul Oficial, in raportul de fuziune cu producatorul Auto Chassis International Romania (ACIRO).
Potrivit datelor auditate din 2008, automobile Dacia inregistrase un profit de 222 milioane lei.
Rezultatele companiei vor fi prezentate actionarilor in vederea aprobarii la urmatoarea adunare generala, ce ar trebui sa aiba loc in primavara acestui an.
"Absorbtia ACIRO de catre ADSA vizeaza simplificarea organizarii juridice a grupului Renault in Romania, facilitand coordonarea activitatilor de fabricatie motoare, cutii viteza si sasiuri si limitand eventualele restrictii juridice si administrative impuse de mediul social si economic romanesc", se mentionaza in documentul publicat in Monitorul Oficial.
Potrivit documentului, operatiunea de fuziune finalizata anul trecut va avea ca efect, printre altele, reducerea considerabila a costurilor adminsitrative operationale, cu implicatii asupra profitabilitatii societatii.
ACIRO a prezentat, la randul sau, un profit de 8,06 milioane lei aferent anului trecut si, potrivit datelor din Monitorul Oficial, profitul companiei rezultate in urma fuziunii dintre Dacia si ACIRO se ridica la 228,22 milioane lei.
In 2009, vanzarile la nivel mondial ale Dacia au crescut cu 20,5%, comparativ cu anul 2008, la mai mult de 310.000 de vehicule, iar cota de piata a companiei in Romania a crescut cu 1,5%, la 28,9%.
In ce priveste vanzarile Dacia pe piata europeana (UE, Islanda, Norvegia si Elvetia), acestea au crescut in 2009 cu 29,2%, la 237.912 milioane unitati, sustinute de primele de casare, iar cota de piata a avansat de la 1,3% in 2008 la 1,6%.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an