Reduceri de sezon fictive in magazine
Data publicarii: 10-02-2010 | ActualitateNici anul acesta comerciantii nu tin cont de prevederile legale privind protectia consumatorilor si lanseaza solduri, lichidari de stoc si promotii care induc in eroare cumparatorul. Agentii economici nu mentioneaza clar pretul vechi, pretul nou si procentul de reducere.
La fel ca in fiecare an, si in 2010 comerciantii abuzeaza de sintagme precum "superpret", "promotie", "reducere" pentru a-si atrage cumparatori, desi in realitate discountul nu exista sau este prezentat intr-o forma confuza. In urma controalelor efectuate, comisarii Protectiei Consumatorilor au constatat ca majoritatea comerciantilor sunt neinformati in legatura cu prevederile legale cu privire la vanzarile promotionale, de soldare sau de lichidare, in timp ce altii induc in eroare consumatorul cu rea-credinta.
Majoritatea agentilor economici nu afiseaza data de debut a vanzarii de soldare, durata acesteia si sortimentul de marfuri supus soldarii. In plus, si anul acesta reducerea de pret afisata nu coincide cu cea reala, cumparatorul riscand a plati un alt pret (de obicei mai mare) decat cel anuntat.
S-a constatat, de asemenea, ca nu exista delimitari clare intre produsele cu pret redus si cele care nu participa la oferta, acestea fiind depozitate in acelasi spatiu, amestecate. Un numar mare de magazine afiseaza doar pretul vechi al produsului si procentul de reducere, consumatorul fiind nevoit, astfel, sa calculeze singur pretul nou. Mai mult, au fost depistate produse pe care nu era afisat nici un pret, ci doar mentiunea "reducere". Pana in prezent au fost verificate 801 puncte de lucru ale operatorilor economici, la 776 dintre acestea au fost constatate abateri, fiind aplicate amenzi in valoare de 1.723.400 lei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri