Reduceri de sezon fictive in magazine
Data publicarii: 10-02-2010 | ActualitateNici anul acesta comerciantii nu tin cont de prevederile legale privind protectia consumatorilor si lanseaza solduri, lichidari de stoc si promotii care induc in eroare cumparatorul. Agentii economici nu mentioneaza clar pretul vechi, pretul nou si procentul de reducere.
La fel ca in fiecare an, si in 2010 comerciantii abuzeaza de sintagme precum "superpret", "promotie", "reducere" pentru a-si atrage cumparatori, desi in realitate discountul nu exista sau este prezentat intr-o forma confuza. In urma controalelor efectuate, comisarii Protectiei Consumatorilor au constatat ca majoritatea comerciantilor sunt neinformati in legatura cu prevederile legale cu privire la vanzarile promotionale, de soldare sau de lichidare, in timp ce altii induc in eroare consumatorul cu rea-credinta.
Majoritatea agentilor economici nu afiseaza data de debut a vanzarii de soldare, durata acesteia si sortimentul de marfuri supus soldarii. In plus, si anul acesta reducerea de pret afisata nu coincide cu cea reala, cumparatorul riscand a plati un alt pret (de obicei mai mare) decat cel anuntat.
S-a constatat, de asemenea, ca nu exista delimitari clare intre produsele cu pret redus si cele care nu participa la oferta, acestea fiind depozitate in acelasi spatiu, amestecate. Un numar mare de magazine afiseaza doar pretul vechi al produsului si procentul de reducere, consumatorul fiind nevoit, astfel, sa calculeze singur pretul nou. Mai mult, au fost depistate produse pe care nu era afisat nici un pret, ci doar mentiunea "reducere". Pana in prezent au fost verificate 801 puncte de lucru ale operatorilor economici, la 776 dintre acestea au fost constatate abateri, fiind aplicate amenzi in valoare de 1.723.400 lei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025