Reduceri de sezon fictive in magazine
Data publicarii: 10-02-2010 | ActualitateNici anul acesta comerciantii nu tin cont de prevederile legale privind protectia consumatorilor si lanseaza solduri, lichidari de stoc si promotii care induc in eroare cumparatorul. Agentii economici nu mentioneaza clar pretul vechi, pretul nou si procentul de reducere.
La fel ca in fiecare an, si in 2010 comerciantii abuzeaza de sintagme precum "superpret", "promotie", "reducere" pentru a-si atrage cumparatori, desi in realitate discountul nu exista sau este prezentat intr-o forma confuza. In urma controalelor efectuate, comisarii Protectiei Consumatorilor au constatat ca majoritatea comerciantilor sunt neinformati in legatura cu prevederile legale cu privire la vanzarile promotionale, de soldare sau de lichidare, in timp ce altii induc in eroare consumatorul cu rea-credinta.
Majoritatea agentilor economici nu afiseaza data de debut a vanzarii de soldare, durata acesteia si sortimentul de marfuri supus soldarii. In plus, si anul acesta reducerea de pret afisata nu coincide cu cea reala, cumparatorul riscand a plati un alt pret (de obicei mai mare) decat cel anuntat.
S-a constatat, de asemenea, ca nu exista delimitari clare intre produsele cu pret redus si cele care nu participa la oferta, acestea fiind depozitate in acelasi spatiu, amestecate. Un numar mare de magazine afiseaza doar pretul vechi al produsului si procentul de reducere, consumatorul fiind nevoit, astfel, sa calculeze singur pretul nou. Mai mult, au fost depistate produse pe care nu era afisat nici un pret, ci doar mentiunea "reducere". Pana in prezent au fost verificate 801 puncte de lucru ale operatorilor economici, la 776 dintre acestea au fost constatate abateri, fiind aplicate amenzi in valoare de 1.723.400 lei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut