Culoarea masinii dezvaluie caracterul soferului
Data publicarii: 15-02-2010 | AutoRosu este pentru joviali, galben este pentru imaturi si negru este pentru stabili, conform interpretarilor date de specialisti pe baza alegerilor cromatice pe care le facem. Un studiu al Scolii de psihologie din cadrul Universitatii Carlos III din Madrid spune ca nuanta caroseriei masinii dezvaluie de fapt personalitatea soferului si comportamentul acestuia la volan.
Specialistii au ajuns la concluzia ca alegerea unei masini de o anumita culoare are conotatii psihologice la fel de importante cum are si alegerea culorii vestimentatiei sau a decoratiunilor pentru camera personala. Teoria culorilor, folosita in multe alte domenii, cum ar fi marketingul sau moda, se aplica la fel de bine si in domeniul auto pentru ca trezeste anumite stari emotionale si este unul dintre principalele criterii pe care ne bazam atunci cand alegem o masina.
Istericii aleg verde, gentilii aleg roz
Astfel, galbenul, desi este asociat cu o personalitate imatura, exprima tinerete, romantism, placere si pofta de viata. Negrul, albastrul si argintiul denota seriozitate si sobrietate, explicandu-se astfel de ce sunt nuantele folosite pentru flota auto de catre companii si majoritatea institutiilor. In plus, masinile albastre sunt alese de persoanele cu inclinatii spre analize psihologice si reprezinta un sofer foarte atent, in timp ce masinile gri sunt conduse se persoane calme si dedicate muncii.
Culoarea verde la masini este preferata de cei care au tendinte de isterie, in timp ce masinile rosii denota o personalitate plina de verva, energie in gandire si condus, rapiditatea si diversitatea manevrelor efectuate in trafic. Conform studiului, desi sunt putine, masinile roz sunt conduse de soferi gentili si afectuosi, iar cele de culoare alba sunt pentru extrovertiti, insa arata un sofer indecis, care nu stie ce alta nuanta il reprezinta.
Specialistii spun ca teoria culorilor sta la baza strategiilor de marketing ale celor mai multe companii. De exemplu, verde si maro, culori ale naturii, sunt alese de cele mai multe branduri care au masini de teren sau special pentru off-road
Totodata, combinarea unor nuante poate naste alte interpretari psihologice. Specialistii iberici spun ca nuantele de rosu, galben si verde, albastru asociate jocului si distractiei au fost folosite in trecut la lansarea unor modele noi, cum ar fi Renault Twigo sau Kia Picanto. Alb impreuna cu albastru este optiunea celor care vand masini hibrid sau care folosesc combustibil alternativ, iar culorile perlate si sidefate sunt preferate pentru expozitii si saloane auto.
Alb si negru, cele mai cautate culori
Conform statisticilor albul este prima optiune de culoare a soferilor atunci cand isi aleg o masina noua, pentru a doua oara consecutiv. Locul secund este ocupat de culoarea neagra, aceste optiuni fiind observate la europeni si americani.
Acum cativa ani a fost demarat un proiect de cercetare prin care sa se gaseasca legatura dintre culoarea masinii si numarul de acidente. Singura conexiune pe care au facut-o expertii a fost in privinta vizibilitatii autoturismului in trafic . Culorile calde: rosu, galben sau alb, sunt mai vizibile, iar negru sau albastru sunt mai putin vizibile, asa ca primele sunt mai sigure. In ceea ce priveste recuperarea daunei de la asiguratori, culoarea masinii influenteaza modul de rezolvare a problemei doar prin faptul ca alegerea unei culori mai neobisnuite va fi mai costisitoare.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday