Ghid de vanzare a locuintei pe timp de criza
Data publicarii: 16-02-2010 | ImobiliareVanzarea unui apartament in aceasta perioada este mult mai dificila din cauza interesului scazut al romanilor pentru cumparaturi imobiliare. Se vede, de altfel, in cifra tranzactiilor de locuinte si terenuri incheiate in 2009, cu 27% mai putine fata de 2008. Din acest motiv, specialistii le recomanda proprietarilor o serie de strategii de vanzare, cu atat mai utile daca se grabesc. Sfaturile expertilor, deloc complicate, au ca punct de pornire cei trei "P", respectiv promovarea, publicitatea si prezentarea, si au in vedere si stabilirea pretului, dar si diverse ponturi de negociere. "Asa cum cumparatorii sunt foarte sensibili la cei trei «L» (locatia, locatia si iar locatia), vanzatorii trebuie sa inteleaga ca in aceasta perioada doar proprietatile foarte bine promovate vor avea succes", a declarat pentru Gandul Mihai Stan, directorul general al portalului imobiliar topestate.ro.
Postarea ofertei pe internet, cea mai importanta
Vanzatorii sunt sfatuiti sa foloseasca simultan mai multe canale de promovare, dintre care internetul este cel mai important. "Pentru o perioada de 1-3 luni, poti face ca proprietatea ta sa apara prima sau printre primele cinci in orice cautare din aceasta categorie, pe un site specializat", explica el. In acest caz, taxa porneste de la 8-10 euro pe luna, putand ajunge la aproximativ 150 de euro, in functie de portal si de detaliile prezentate, inclusiv fotografii. Cei care prefera metoda clasica pot sa publice anuntul de vanzare intr-un ziar de interes sau intr-o publicatie de specialitate.
In fine, vanzatorii pot sa contracteze serviciile mai multor agentii din zona in care locuiesc si eventual sa le stimuleze printr-un comision mai mare decat cel uzual, adauga Stan. Desi, la prima vedere, sansele vanzatorului de a incheia tranzactia cresc, reprezentantii agentiilor mari spun ca lucrurile stau exact pe dos. "E mai bine sa apelezi la o singura agentie mare, cu expunere ridicata, decat la zece. Perioada de vanzare poate ajunge la o saptamana, comparativ cu o jumatate de an, daca eforturile sunt dispersate", a declarat pentru Gandul Valentin Ilie, directorul general al Coldwell Banker Affiliates of Romania.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut