HP recruteaza tineri cunoscatori de limbi straine si comunicativi

Data publicarii: 22-02-2010 | HR/Cariere

Anca Tapai spune ca Centrul de servicii partajate al Hewlett Packard (GeBOC - HP) isi va creste in acest an numarul de an-gajati cu 30%.

HP a anuntat in acest an, ca si in urma cu doi ani, o crestere a numarului de angajati. In an de criza cele mai multe firme ingheata posturile. Centrul de servicii partajate al HP a avut o crestere constanta (la ora actuala GeBOC are peste 2.000 de angajati - n.r.). Faptul ca am anuntat ca recrutam in 2008, iar in 2009 nu am anuntat nu inseamna ca nu am
recrutat in continuare. In 2009 ne-am axat pe promovarea recrutarilor in mediile in care sunt, in cel mai mare numar, candidatii pe care noi ii cau-tam, si anume mediul virtual.

Cate posturi veti scoate la concurs si din ce domenii?

Noi estimam o crestere procentuala de 30% pana la sfarsitul anului, pentru ca recrutarea nu se face acum, ci pe tot parcursul anului. HP este o companie de IT in esenta, insa fiind o companie globala, genul acesta de centru (GeBOC) este destinat activitatii de suport pre si postvanzare, fiind o intreaga logistica in spate. Mai exact, de la pregatirea ofertei, a contactului, pana la urmarirea derularii corecte a operatiunii de vanzare pentru entitati si clienti din zona EMEA.

Ce candidati tintiti in acest an?

Atuul nostru in Romania este ca avem capacitatea sa vorbim mai multe limbi straine. Pe langa limba engleza, care este liba de comunicare in cadrul HP, noi solicitam candidatilor sa cunoasca si alte limbi straine. Asadar, acesta este unul dintre criterii: cunosterea mai multor limbi straine. Ca studii, nu ne-am oprit la o anumita facultate, la o anumita universitate, la un anumit profil. Cautam tineri care sa aiba abilitati de comunicare. Trebuie sa vedem ca oamenii stiu sa se exprime corect, stiu sa comunice bine, stiu sa rezolve anumite pro-bleme. Ne intereseaza mai mult abilitatile de baza, nu un anumit domeniu.

Mai exact, tinerii pot proveni si din zona economica, si din zona stiintelor umaniste sau a celor exacte? Da, atata timp cat oamenii stiu sa isi folo-seasca competentele de limba sau altele pe care le-au asimilat in cadrul facultatii. Ne orien-tam si catre tinerii profesionisti, ne uitam si la oamenii care au 1-2 ani de experienta in acti-vitati de relationare cu clientii, de exemplu, sau catre cei cu un background administrativ sau care au avut activitati ce presupun abilitati de negociere. Oameni cat mai deschisi, cat mai creativi, care atunci cand se confrunta cu probleme pot gasi cat mai repede solutii. Evident ca nou-angajatii vor beneficia de traininguri. Pentru ca noi cautam persoane care au si cunostinte de limbi mai rare, cum ar fi turca, ebraica, ne uitam si in comunitati.

Foarte multe pozitii la nivel de entry-level

Orientarea spre absolventi este o tendinta de care unele companii se feresc, din cauza faptului ca tinerii care abia termina facultatea nu au experienta. Ce va determina pe dvs. sa mergeti mult in zona aceasta? Avand in vedere ca tipul de activitate pe care oamenii il desfasoara este unul operational, si multe din lucrurile pe care angajatii trebuie sa le faca se vor invata in cadrul companiei, tinerii trebuie sa vina mai ales cu o serie de abi-litati. Dar incepem sa avem si pozitii mai specializate, de nisa, pentru care cautam oameni cu experienta. Pentru ca foarte multe pozitii sunt la nivel de entry-level, este clar ca oamenii care au un anumit po-tential, care sunt inovativi, care comunica foarte bine ne determina sa ne uitam catre absolventi.

Recrutarea pas cu pas

Departamentul de recrutare al HP nu face interviuri fata in fata. Acest lucru este realizat de catre manageri. Deci, practic, candidatii intra si isi creea-za un cont pe site-ul de recrutare (www.hp.ro/jobs), vad care sunt pozitiile deschise, observa in ce masura abilitatile lor cores-pund cu pozitia respectiva si aplica.

Integral in Romania Libera

Ultimele stiri pe BankNews.ro: