Lidl a cumparat magazinele Plus Discount
Data publicarii: 23-02-2010 | AfaceriDupa lungi negocieri, retailerul german Lidl intra in Romania si Bulgaria printr-o achizitie. Compania germana Lidl va plati aproximativ 80 de milioane de euro pe 96 de magazine Plus in tara noastra si pe 23 in Bulgaria, sustin surse apropiate tranzactiei.
Dupa cateva luni de negocieri, compania germana Lidl, cel mai mare lant de magazine de tip discount din Europa, a cumparat reteaua de magazine Plus Discount din Romania si din Bulgaria, detinute de grupul Tengelmann. In Romania, reteaua Plus numara 96 de magazine si are aproximativ 2.000 de angajati, iar in Bulgaria a deschis 23 de magazine.
"Prin achizitionarea companiilor Plus din Romania si Bulgaria, Lidl preia intreaga afacere Plus din aceste doua tari. Preluarea efectiva va avea loc dupa obtinerea aprobarii autoritatilor din domeniul concurentei", informeaza un comunicat al Lidl, care face parte din grupul german de retail, Schwarz, care este prezent in Romania prin intermediul magazinelor Kaufland.
Tranzactia anului
Cand vine vorba de bani, niciuna dintre parti nu vrea sa dea nici cel mai mic detaliu. Surse apropiate companiilor sustin ca tranzactia s-a ridicat la 70-80 de milioane de euro.
"Tengelmann voia neaparat sa iasa din Europa Centrala si de Est si se stia ca are probleme financiare. Cred ca pretul negociat pentru fiecare magazin in parte a fost sub un milion de euro, iar tranzactia nu a valorat mai mult de 80 de milioane de euro", ne-au declarat sursele citate. Totodata, Lidl va mai cheltui pana la 300.000 de euro pentru rebranduirea fiecarui magazin in parte, puncteaza sursele.
Sunt unii consultanti care compara vanzarea Plus cu preluarea din noiembrie 2009 a companiei Profi Rom Food, care detinea 65 de magazine Profi si Albinuta, de catre fondul de investitii Enterprise Investors, contra sumei de 66 de milioane de euro. "In conditiile in care terenurile sunt mult mai ieftine, chiriile sunt mult mai mici, forta de munca mai ieftina si mai multa, este o perioada care poate favoriza extinderi", considera Bogdan Belciu, directorul general al companiei de consultanta A.T. Kearney.
Totodata, avocatul Razvan Gheorghiu-Testa, asociat la casa de avocatura Tuca Zbarcea&Asociatii, considera ca preluarea magazinelor Plus este a doua tranzactie de anvergura de la inceputul crizei, dupa vanzarea Profi. "Este semnul ca, pe de o parte, piata de retail si-a pastrat atractivitatea si, pe de alta parte, ca retelele de tip discount reprezinta o investitie profitabila pe viitor", afirma avocatul.
Totodata, Gheorghiu crede ca in viitor vom asista la o orientare a comerciantilor catre magazine mici si de proximitate. Codrut Pascu, project manager la compania de consultanta Roland Berger, se asteapta ca Lidl, cunoscut pentru faptul ca practica preturi extrem de mici, sa provoace "un imbold" atat pentru concurenti, cat si pentru furnizori. "Lidl pune mare accent pe marcile proprii. Va fi o mare provocare pentru producatorii interni de bunuri de larg consum", afirma reprezentantul Roland Berger.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY : liderii fiscali recurg la AI pentru a consolida gestiunea taxelor pe fondul aparitiei de noi riscuri
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday