Lidl a cumparat magazinele Plus Discount
Data publicarii: 23-02-2010 | AfaceriDupa lungi negocieri, retailerul german Lidl intra in Romania si Bulgaria printr-o achizitie. Compania germana Lidl va plati aproximativ 80 de milioane de euro pe 96 de magazine Plus in tara noastra si pe 23 in Bulgaria, sustin surse apropiate tranzactiei.
Dupa cateva luni de negocieri, compania germana Lidl, cel mai mare lant de magazine de tip discount din Europa, a cumparat reteaua de magazine Plus Discount din Romania si din Bulgaria, detinute de grupul Tengelmann. In Romania, reteaua Plus numara 96 de magazine si are aproximativ 2.000 de angajati, iar in Bulgaria a deschis 23 de magazine.
"Prin achizitionarea companiilor Plus din Romania si Bulgaria, Lidl preia intreaga afacere Plus din aceste doua tari. Preluarea efectiva va avea loc dupa obtinerea aprobarii autoritatilor din domeniul concurentei", informeaza un comunicat al Lidl, care face parte din grupul german de retail, Schwarz, care este prezent in Romania prin intermediul magazinelor Kaufland.
Tranzactia anului
Cand vine vorba de bani, niciuna dintre parti nu vrea sa dea nici cel mai mic detaliu. Surse apropiate companiilor sustin ca tranzactia s-a ridicat la 70-80 de milioane de euro.
"Tengelmann voia neaparat sa iasa din Europa Centrala si de Est si se stia ca are probleme financiare. Cred ca pretul negociat pentru fiecare magazin in parte a fost sub un milion de euro, iar tranzactia nu a valorat mai mult de 80 de milioane de euro", ne-au declarat sursele citate. Totodata, Lidl va mai cheltui pana la 300.000 de euro pentru rebranduirea fiecarui magazin in parte, puncteaza sursele.
Sunt unii consultanti care compara vanzarea Plus cu preluarea din noiembrie 2009 a companiei Profi Rom Food, care detinea 65 de magazine Profi si Albinuta, de catre fondul de investitii Enterprise Investors, contra sumei de 66 de milioane de euro. "In conditiile in care terenurile sunt mult mai ieftine, chiriile sunt mult mai mici, forta de munca mai ieftina si mai multa, este o perioada care poate favoriza extinderi", considera Bogdan Belciu, directorul general al companiei de consultanta A.T. Kearney.
Totodata, avocatul Razvan Gheorghiu-Testa, asociat la casa de avocatura Tuca Zbarcea&Asociatii, considera ca preluarea magazinelor Plus este a doua tranzactie de anvergura de la inceputul crizei, dupa vanzarea Profi. "Este semnul ca, pe de o parte, piata de retail si-a pastrat atractivitatea si, pe de alta parte, ca retelele de tip discount reprezinta o investitie profitabila pe viitor", afirma avocatul.
Totodata, Gheorghiu crede ca in viitor vom asista la o orientare a comerciantilor catre magazine mici si de proximitate. Codrut Pascu, project manager la compania de consultanta Roland Berger, se asteapta ca Lidl, cunoscut pentru faptul ca practica preturi extrem de mici, sa provoace "un imbold" atat pentru concurenti, cat si pentru furnizori. "Lidl pune mare accent pe marcile proprii. Va fi o mare provocare pentru producatorii interni de bunuri de larg consum", afirma reprezentantul Roland Berger.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut