Cat de sigur este shoppingul online in Romania
Data publicarii: 25-02-2010 | AfaceriRomanii cumpara de pe internet haine, incaltaminte si gadgeturi, dar se plang ca au primit produsele cu intarziere, avand defectiuni sau li s-au cerut bani in plus pentru comanda aflata in desfasurare.
In cinci zile de verificari, inspectorii de la Protectia Consumatorilor au amendat aproape 170 de site-uri care vand produse sau servicii. Neregulile constatate de catre inspectori au fost aceleasi cu cele reclamate de catre consumatori in plangerile depuse la birourile teritoriale ale ANPC: datele despre pretul produselor si tara de origine erau incorecte sau incomplete, produsele aveau defectiuni, erau pastrate in conditii improprii, iar multe dintre reclamele prin care se promovau serviciile unui anumit site erau inselatoare, promotiile neexistand in realitate, iar pretul "la oferta" fiind, de fapt, pretul intreg.
"Comertul online este intr-un proces de crestere accelerata. Acest tip de afacere se bazeaza pe relatia de incredere intr-o masura mult mai mare decat comertul traditional si, totodata, mediul virtual expune consumatorul unor riscuri noi. Din aceste motive, ANPC supravegheaza constant acest tip de comert si acorda o atentie deosebita neregulilor constatate. Nu ne vom limita la sanctionarea abaterilor, ci vom impune - prin initiativa legislativa - reguli noi acolo unde va fi cazul", a declarat Constantin Cerbulescu, presedintele ANPC.
Romanii cumpara de pe net haine si incaltaminte
Conform unui studiu recent, romanii cumpara de pe internet haine, incaltari si produse electronice si electrocasnice insa se afla intr o usoara crestere si serviciile de turism sau plata de taxe si facturi, o data cu dezvoltarea de platforme virtuale de catre institutiile abilitate. La controalele mentionate, inspectorii ANPC au oprit temporar de la functionare circa un sfert dintre site-urile verificate, si la aproape jumatate au dat avertismente.
Specialistii atrag atentia asupra riscurilor la care se supun consumatorii daca nu sunt atenti la toate elementele de identificare ale magazinului virtual. Pe langa faptul ca pot primi produse defecte sau expirate, exista riscul sa le fie spart contul bancar sau sa nu primesca nici un produs, desi l-au platit. Inspectorii spun ca inainte de plasarea comenzii trebuie urmarit daca site-ul afiseaza moneda in care trebuie efectuata plata, daca este valuta trebuie afisat cursul la zi, daca pretul este cu TVA, daca sunt incluse cheltuielile de livrare.
Magazinele virtuale sunt obligate sa afiseze in limba romana toate detaliiile despre produsul vandut, inclusiv referiri la gramajul portiei si la ingredientele utilizate. Pentru produsele aflate la oferta trebuie mentionata perioada promotiei sau faptul ca promotia se desfasoara in limita stocului disponibil, dar si pretul inainte de reducere.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut