Cat de sigur este shoppingul online in Romania
Data publicarii: 25-02-2010 | AfaceriRomanii cumpara de pe internet haine, incaltaminte si gadgeturi, dar se plang ca au primit produsele cu intarziere, avand defectiuni sau li s-au cerut bani in plus pentru comanda aflata in desfasurare.
In cinci zile de verificari, inspectorii de la Protectia Consumatorilor au amendat aproape 170 de site-uri care vand produse sau servicii. Neregulile constatate de catre inspectori au fost aceleasi cu cele reclamate de catre consumatori in plangerile depuse la birourile teritoriale ale ANPC: datele despre pretul produselor si tara de origine erau incorecte sau incomplete, produsele aveau defectiuni, erau pastrate in conditii improprii, iar multe dintre reclamele prin care se promovau serviciile unui anumit site erau inselatoare, promotiile neexistand in realitate, iar pretul "la oferta" fiind, de fapt, pretul intreg.
"Comertul online este intr-un proces de crestere accelerata. Acest tip de afacere se bazeaza pe relatia de incredere intr-o masura mult mai mare decat comertul traditional si, totodata, mediul virtual expune consumatorul unor riscuri noi. Din aceste motive, ANPC supravegheaza constant acest tip de comert si acorda o atentie deosebita neregulilor constatate. Nu ne vom limita la sanctionarea abaterilor, ci vom impune - prin initiativa legislativa - reguli noi acolo unde va fi cazul", a declarat Constantin Cerbulescu, presedintele ANPC.
Romanii cumpara de pe net haine si incaltaminte
Conform unui studiu recent, romanii cumpara de pe internet haine, incaltari si produse electronice si electrocasnice insa se afla intr o usoara crestere si serviciile de turism sau plata de taxe si facturi, o data cu dezvoltarea de platforme virtuale de catre institutiile abilitate. La controalele mentionate, inspectorii ANPC au oprit temporar de la functionare circa un sfert dintre site-urile verificate, si la aproape jumatate au dat avertismente.
Specialistii atrag atentia asupra riscurilor la care se supun consumatorii daca nu sunt atenti la toate elementele de identificare ale magazinului virtual. Pe langa faptul ca pot primi produse defecte sau expirate, exista riscul sa le fie spart contul bancar sau sa nu primesca nici un produs, desi l-au platit. Inspectorii spun ca inainte de plasarea comenzii trebuie urmarit daca site-ul afiseaza moneda in care trebuie efectuata plata, daca este valuta trebuie afisat cursul la zi, daca pretul este cu TVA, daca sunt incluse cheltuielile de livrare.
Magazinele virtuale sunt obligate sa afiseze in limba romana toate detaliiile despre produsul vandut, inclusiv referiri la gramajul portiei si la ingredientele utilizate. Pentru produsele aflate la oferta trebuie mentionata perioada promotiei sau faptul ca promotia se desfasoara in limita stocului disponibil, dar si pretul inainte de reducere.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii