Cat de sigur este shoppingul online in Romania
Data publicarii: 25-02-2010 | AfaceriRomanii cumpara de pe internet haine, incaltaminte si gadgeturi, dar se plang ca au primit produsele cu intarziere, avand defectiuni sau li s-au cerut bani in plus pentru comanda aflata in desfasurare.
In cinci zile de verificari, inspectorii de la Protectia Consumatorilor au amendat aproape 170 de site-uri care vand produse sau servicii. Neregulile constatate de catre inspectori au fost aceleasi cu cele reclamate de catre consumatori in plangerile depuse la birourile teritoriale ale ANPC: datele despre pretul produselor si tara de origine erau incorecte sau incomplete, produsele aveau defectiuni, erau pastrate in conditii improprii, iar multe dintre reclamele prin care se promovau serviciile unui anumit site erau inselatoare, promotiile neexistand in realitate, iar pretul "la oferta" fiind, de fapt, pretul intreg.
"Comertul online este intr-un proces de crestere accelerata. Acest tip de afacere se bazeaza pe relatia de incredere intr-o masura mult mai mare decat comertul traditional si, totodata, mediul virtual expune consumatorul unor riscuri noi. Din aceste motive, ANPC supravegheaza constant acest tip de comert si acorda o atentie deosebita neregulilor constatate. Nu ne vom limita la sanctionarea abaterilor, ci vom impune - prin initiativa legislativa - reguli noi acolo unde va fi cazul", a declarat Constantin Cerbulescu, presedintele ANPC.
Romanii cumpara de pe net haine si incaltaminte
Conform unui studiu recent, romanii cumpara de pe internet haine, incaltari si produse electronice si electrocasnice insa se afla intr o usoara crestere si serviciile de turism sau plata de taxe si facturi, o data cu dezvoltarea de platforme virtuale de catre institutiile abilitate. La controalele mentionate, inspectorii ANPC au oprit temporar de la functionare circa un sfert dintre site-urile verificate, si la aproape jumatate au dat avertismente.
Specialistii atrag atentia asupra riscurilor la care se supun consumatorii daca nu sunt atenti la toate elementele de identificare ale magazinului virtual. Pe langa faptul ca pot primi produse defecte sau expirate, exista riscul sa le fie spart contul bancar sau sa nu primesca nici un produs, desi l-au platit. Inspectorii spun ca inainte de plasarea comenzii trebuie urmarit daca site-ul afiseaza moneda in care trebuie efectuata plata, daca este valuta trebuie afisat cursul la zi, daca pretul este cu TVA, daca sunt incluse cheltuielile de livrare.
Magazinele virtuale sunt obligate sa afiseze in limba romana toate detaliiile despre produsul vandut, inclusiv referiri la gramajul portiei si la ingredientele utilizate. Pentru produsele aflate la oferta trebuie mentionata perioada promotiei sau faptul ca promotia se desfasoara in limita stocului disponibil, dar si pretul inainte de reducere.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri