Afacerile Generali Asigurari au crescut cu 20% in 2009
Data publicarii: 01-03-2010 | AfaceriGenerali Asigurari a subscris in 2009 un volum total de prime brute subscrise de 501,5 milioane lei, inregistrand o crestere de 20% fata de 2008 (417,5 milioane lei), se arata intr-un comunicat de presa al companiei remis BankNews.ro. Asigurarile generale au evoluat cu 26%, pana la 417,2 milioane lei (fata de 332,1 milioane lei in 2008), in timp ce asigurarile de viata s-au mentinut la aproximativ acelasi nivel din 2008 (scadere de doar 1%, de la 85,4 milioane lei in 2008 la 84,4 milioane lei in 2009).
"Avand in vedere ca piata de asigurari a fost puternic afectata de turbulentele economice, inregistrand o crestere modesta in 2009 in comparatie cu asteptarile si cu istoricul ultimilor ani, faptul ca am obtinut o crestere generala de doua cifre este o confirmare a faptului ca strategia adoptata a fost una corecta. Am aplicat si vom aplica in continuare aceeasi politica prudenta in subscriere, pentru ca preferam sa avem o companie sanatoasa, cu un viitor solid si care sa le poata oferi siguranta clientilor", a declarat Marie Kovarova, Director General Generali Asigurari.
Pe segmentul asigurarilor generale, au fost inregistrate cresteri la asigurarile de raspundere civila generala (+39%), la asigurarile de incendiu si calamitati (+18%), iar in cadrul acestei clase se remarca asigurarile de locuinta, care au crescut cu 24%.
In cadrul segmentului de asigurari de viata, asigurarile de grup au realizat o crestere de 18%, in timp ce asigurarile individuale au fost usor afectate de mediul economic defavorabil, cresterea ratei somajului, blocarea proiectelor personale si profesionale si totodata criza psihologica.
"In conditiile in care piata asigurarilor de viata a scazut cu circa 10% in primele 9 luni ale anului 2009, consideram ca mentinerea la nivelul din 2008 este un succes. Pentru 2010, unul dintre obiectivele principale este revitalizarea acestui segment, insuficient dezvoltat in Romania, atat din punct de vedere al diversificarii ofertei de produse, cat si din punct de vedere al distributiei la nivel national", a explicat Kovarova.
"Desi tendinta in piata este de a privi cu scepticism anul 2010 pentru ca, intr-adevar, se arata a fi un an cel putin la fel de dificil ca 2009, noi incercam sa ne concentram pe oportunitati. Analistii financiari catalogheaza Romania, alaturi de Ucraina si Polonia, drept tara cu cel mai mare potential de dezvoltare. Suntem convinsi ca Generali Asigurari va avea parte de un an bun. Suntem pregatiti cu un portofoliu echilibrat de produse, o echipa profesionista si cu un brand puternic si recunoscut in piata pentru seriozitate si calitatea serviciilor", a explicat Marie Kovarova.
"Pentru 2010 ne dorim o crestere sanatoasa si profitabila pe toate liniile de business si o evolutie generala a volumului de prime brute subscrise peste media pietei asigurative, estimata la 4-5%", a concluzionat Kovarova.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall