Vanzarea prin telefon esueaza in 95% din cazuri

Data publicarii: 01-03-2010 | Afaceri

Cu totii am fost cel putin o data enervati de apelul unui necunoscut care vrea sa ne vanda ceva, cel mai adesea o asigurare de viata. Procentajul raspunsurilor negative pe care le primeste un vanzator prin telefon ajunge la 95% si este mai mare in Romania decat in alte tari din Europa.

"Ponderea de raspunsuri negative la telefon a unui vazator neinstruit poate sa fie foarte mare, de la 80% pana la 95%. Insa factorii de succes depind si de motivarea agentului de vanzari, de trainingul primit si de managementul pe care il are", spune Csaba Racz, senior trainer in cadrul firmei elvetiene de training si consultanta Siegel Eastern Europe. Acesta este de parere ca un training profesionist poate creste cu 30% rata de success a vanzarilor prin telefon.

"Romanii sunt mult mai reticenti la vanzatorii prin telefon decat alti europeni. Mai ales acum, in conditii de criza economica", spune Bogdan Comanescu, general manager al firmei de training Accelera. Potrivit acestuia, rata de raspuns pozitiv in cazul apelurilor de vanzare este chiar mai mica de 5%. Daca vorbim de angajarea in procesul de cumparare, procentajul de reusita este de 1% si poate fi crescut prin training pana la 3,5%.

Integral in Realitatea.net