Cardurile pre-paid castiga teren in Europa

Data publicarii: 24-08-2006
Consumatorii europeni urmeaza sa cheltuiasca 75 miliarde Euro pana in 2010 utilizand carduri pre-paid reincarcabile care tintesc clienti ce nu au cont bancar, potrivit PSE Consulting. Autorii studiului se asteapta ca aceste carduri sa ajunga la 2,3 miliarde de tranzactii pe an pana in 2010 - fata de 150 milioane cate se inregistreaza in prezent - ceea ce reprezinta 5% din numarul total al tranzactiilor pe card si 3% din sumele cheltuite pe card.

PSE Consulting estimeaza ca rata anuala de crestere a cardurilor prepaid va depasi 110% in urmatorii cinci ani. Produsele pre-paid de cadouri - cum sunt cardurile care se bazeaza pe vouchere - vor reprezenta aproximativ 30% din sumele cheltuite pe carduri.

Cardurile pre-paid utilizate ca alternativa la cecurile de calatorie si cecurile externe vor detine 15% in vreme ce cheltuielile pe cardurile pre-paid folosite pentru plati pe Internet vor detine 13% din totalul sumelor cheltuite pe carduri.

Cel mai de succes program European in acest sens este cel dezvoltat de Posta Italia care in prezent are peste 1,9 milioane de carduri in circulatie de tip pre-paid (pe o platforma Visa Electron).

In Romania, singura colaborare dintre un emitent de tichete tip voucher - care este un mijloc de plata fara numerar de tip prepaid - si un emitent bancar vizeaza intelegerea dintre Accor Services si Finansbank: la obtinerea cardului Finans Avantaj, utilizatorii Ticket Restaurant nu platesc taxele de emitere si de administrare anuala.

Sursa: No-Cash