Raiffeisen Bank ne obliga sa ne punem ochelari
Data publicarii: 25-08-2006
Bancile romanesti se intrec in a gasi fel de fel de smecherii in a atrage clientii. Ultima atractie in materie de marketing bancar, se pare ca este sa testezi, ca la un cabinet de optica, vederea clientilor. De curand, am observat mergand la cumparaturi intr-un hipermarket din Bucuresti mai multe afise cu un credit de consum al Raiffeisen Bank. De la distanta, vad mare si clar: 5,9%. Presupun ca este vorba de dobanda si ma minunez, caci este o dobanda foarte mica pentru un credit de consum. Nu stiu inca daca moneda creditului este RON sau EUR, dar ma gandesc in timp ce ma indrept catre afis ca voi afla... Merg, merg si ochii mei percep o alta cifra in fata lui 5,9%. Dar nu imi este foarte clar asa ca mai inaintez catre afis. Si surpriza! Acum, de la o distanta minima (mentionez ca nu port ochelari iar ultimul control oftalmologic l-am efectuat de curand), pot citi: 15,9%. Si nu se precizeaza in ce moneda este oferit acest credit.
Smecheria mintilor “briliante” de la Raiffeisen m-a indignat ingrozitor. Si cred ca nu sunt singura. Sa analizam afisul Raiffeisen. Culorile folosite pentru a reda partea cu 5,9% din dobanda sunt culori vii (rosu si roz) contrastante cu fondul care este unul galben pal. In shimb, acea cifra 1 (esentiala) este redata tot printr-o nuanta de galben. Deci aproape invizibila. Ce sa intelegem din acest mixaj nefericit de culori? Incearca Raiffeisen sa isi induca in eroare potentialii clienti? Sau poate nu, poate au angajat un stilist al culorilor care a a avut aceasta viziune geniala de a contrasta galben cu galben.

Nu pot inceta sa ma intreb pana unde vor merge bancile in a atrage clientii. Cu siguranta, eu aleg banca dupa criterii care includ modalitatea de a-si face publicitate. Iar Raiffeisen m-a dezamagit. M-a dezamagit pentru ca nu a avut curajul sa faca un afis inteligent! Un afis care sa ma atraga sa cumpar acel credit. Mai mult, a incercat sa ma pacaleasca de la distanta asa ca, a fost o pierdere de timp sa ajung la afisul lor.
Ana Maria Megan
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România