Bancile umbla la contracte in numele luptei anti-tero
Data publicarii: 10-03-2010 | Finante-BanciRegulamentul Bancii Nationale privind actualizarea datelor clientilor bancari nu are nici o legatura cu alte documente pe care banca va sugereaza sa le semnati si pe care aveti dreptul de a le refuza. Singurul act care poate fi impus spre completare este formularul cu datele personale ale clientului, care ocupa fix o coala A4.
Mai multe banci din romania incearca sa profite de un regulament BNR care vizeaza combaterea spalarii banilor si a finantarii actiunilor teroriste pentru a-si pune la punct si relatiile contractuale cu proprii clienti. Din informatiile obtinute de Romania libera, bancile respective adauga la formularul standard care trebuie completat cu datele clientului si un document de tipul "conditii generale de utilizare a contului curent". "Regulamentul numarul 9/2008 al BNR face referire stricta doar la datele personale minimale care trebuie completate de client. Este adevarat ca bancile au dreptul, in functie de propriile norme, sa ceara si alte date, insa in nici un caz nu pot lega cerintele BNR de alte documente care tin strict de relatia contractuala intre client si banca, asa cum este si cazul unui document care contine conditii generale de utilizare", explica Mugur stet, purtatorul de cuvant al BNR.
Recunosc doar pe jumatate
Bancile contactate de R.l. spun ca, intr-adevar, in cateva cazuri punctuale le-au cerut clientilor sa semneze si alte documente in afara de cele obligatorii. "Am considerat ca, daca tot vin la banca pentru a completa formularul standard, putem profita de ocazie pentru a ne pune la punct si relatiile contractuale. Clientul poate refuza sa semneze documentele atasate, insa se supune astfel unor riscuri", spun reprezentantii uneia dintre cele patru banci pentru care s-au primit pana acum sesizari de la cititori.
Problema apare insa atunci cand, asemenea cazurilor noastre, documentele care trebuie semnate au cateva zeci de pagini si contin clauze esentiale privind drepturile si obligatiile clientului si ale bancii, inclusiv date privind dobanzile si comisioanele. In acest context, clientul nu are posibilitatea de a parcurge, cu atat mai putin de a intelege, toate aceste prevederi in cele cateva minute petrecute la ghiseu. Or, angajatii bancii anunta, de multe ori, ca documentele respective trebuie semnate la pachet cu formularul pentru date personale, "pentru ca asa impune regulamentul BNR". Lucru absolut fals.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut