Ceasurile premium pentru romani costa de la 5.000 de euro in sus
Data publicarii: 12-03-2010 | LifestyleRecesiunea economica nu a impiedicat maturizarea pietei de ceasuri de lux. Au intrat noi marci elvetiene, s-au deschis mai multe magazine, iar clientii sunt mai atenti la detalii tehnice.
Piata ceasurilor de lux a avut o scadere evidenta in 2009 fata de 2008, din punctul de vedere al vanzarilor, iar pentru acest an comerciantii asteapta o crestere usoara. Melania Alexe, Country Manager al firmei Horologivm, spune ca piata a fost "prolifica", anul trecut, in ceea ce priveste evolutia companiilor, chiar daca nivelul vanzarilor a scazut cu peste 30% pe segmentul de lux. Astfel, recesiunea economica globala i-a impins pe multi producatori sa caute noi piete, iar tot mai multe marci de varf cauta, in prezent, posibilitatea promovarii pe piata locala.
"Romania a ramas in continuare in atentia producatorilor elvetieni, in 2009 intrand noi branduri. Toti principalii «jucatori» au deschis noi magazine, concentrandu-se pe Calea Victoriei. Foarte probabil, aceasta va deveni polul de referinta al orologeriei de lux in Romania", a declarat Melania Alexe. In 2010, se pastreaza aceeasi tendinta de intrare a unor noi branduri pe piata, desi nu se prevede o crestere semnificativa a vanzarilor. "Diversificarea ofertei pare a fi solutia potrivita atat pentru mentinerea clientilor fideli, cat si pentru atragerea clientilor noi", a mai spus Alexe.
Barbatii, mai atrasi de ceasuri
Clientii standard pentru aceasta piata sunt oamenii de afaceri, persoane cu venituri medii spre mari, care au o pasiune pentru ceasuri. "Cu siguranta, barbatii sunt mai pasionati de ceasuri decat femeile, pentru ca ei sunt mult mai atrasi de caracteristicile tehnice, de mecanism si de ceea ce se afla in interiorul unui ceas, in timp ce pentru femei e mult mai important designul unui ceas", spune Alessandro Amato, directorul general al firmei Cellini.
Melania Alexe constata ca anul 2009 a adus schimbari si in comportamentul cumparatorilor ceasurilor de lux. "Pasionatii de bijuterii orologere nu se mai grabesc. Se informeaza mai mult, si nu doar despre carcasa, diamante, pret, ci si despre mecanism, manufactura, istoria si povestea ceasului. Acesta este profilul clientilor magazinului Horologivm. Pasiunea si adevaratele valori inmagazinate in micuta piesa orologera incep sa fie mai presus de dorinta de epatare", a afirmat Alexe.
In prezent, in Romania se poate gasi aproape orice brand, din toate zonele lumii. Pe segmentul ceasurilor vandute oficial si aduse legal de catre agenti autorizati, zona ceasurilor de lux este acoperita in majoritate de ceasurile elvetiene. Fiecare brand elvetian are un agent oficial care se ocupa de importul, distributia si promovarea produselor sale in Romania. Nu exista niciun producator roman de ceasuri de lux.
Integral in Financiarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an