Ceasurile premium pentru romani costa de la 5.000 de euro in sus
Data publicarii: 12-03-2010 | LifestyleRecesiunea economica nu a impiedicat maturizarea pietei de ceasuri de lux. Au intrat noi marci elvetiene, s-au deschis mai multe magazine, iar clientii sunt mai atenti la detalii tehnice.
Piata ceasurilor de lux a avut o scadere evidenta in 2009 fata de 2008, din punctul de vedere al vanzarilor, iar pentru acest an comerciantii asteapta o crestere usoara. Melania Alexe, Country Manager al firmei Horologivm, spune ca piata a fost "prolifica", anul trecut, in ceea ce priveste evolutia companiilor, chiar daca nivelul vanzarilor a scazut cu peste 30% pe segmentul de lux. Astfel, recesiunea economica globala i-a impins pe multi producatori sa caute noi piete, iar tot mai multe marci de varf cauta, in prezent, posibilitatea promovarii pe piata locala.
"Romania a ramas in continuare in atentia producatorilor elvetieni, in 2009 intrand noi branduri. Toti principalii «jucatori» au deschis noi magazine, concentrandu-se pe Calea Victoriei. Foarte probabil, aceasta va deveni polul de referinta al orologeriei de lux in Romania", a declarat Melania Alexe. In 2010, se pastreaza aceeasi tendinta de intrare a unor noi branduri pe piata, desi nu se prevede o crestere semnificativa a vanzarilor. "Diversificarea ofertei pare a fi solutia potrivita atat pentru mentinerea clientilor fideli, cat si pentru atragerea clientilor noi", a mai spus Alexe.
Barbatii, mai atrasi de ceasuri
Clientii standard pentru aceasta piata sunt oamenii de afaceri, persoane cu venituri medii spre mari, care au o pasiune pentru ceasuri. "Cu siguranta, barbatii sunt mai pasionati de ceasuri decat femeile, pentru ca ei sunt mult mai atrasi de caracteristicile tehnice, de mecanism si de ceea ce se afla in interiorul unui ceas, in timp ce pentru femei e mult mai important designul unui ceas", spune Alessandro Amato, directorul general al firmei Cellini.
Melania Alexe constata ca anul 2009 a adus schimbari si in comportamentul cumparatorilor ceasurilor de lux. "Pasionatii de bijuterii orologere nu se mai grabesc. Se informeaza mai mult, si nu doar despre carcasa, diamante, pret, ci si despre mecanism, manufactura, istoria si povestea ceasului. Acesta este profilul clientilor magazinului Horologivm. Pasiunea si adevaratele valori inmagazinate in micuta piesa orologera incep sa fie mai presus de dorinta de epatare", a afirmat Alexe.
In prezent, in Romania se poate gasi aproape orice brand, din toate zonele lumii. Pe segmentul ceasurilor vandute oficial si aduse legal de catre agenti autorizati, zona ceasurilor de lux este acoperita in majoritate de ceasurile elvetiene. Fiecare brand elvetian are un agent oficial care se ocupa de importul, distributia si promovarea produselor sale in Romania. Nu exista niciun producator roman de ceasuri de lux.
Integral in Financiarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri