5 motive pentru care banca se teme de client
Data publicarii: 15-03-2010 | Finante-BanciClientii au cel putin cinci variante pentru a sesiza, in functie de caz, eventualele abuzuri ale creditorilor.
Conflictele dintre bancile locale si clientii lor pot gasi trei forme de rezolvare. Institutiile la care romanii pot apela pentru a rezolva aceste conflicte sunt insa ceva mai numeroase. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) si Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) sunt cele doua optiuni la care puteti apela in cazul in care alegeti "calea dura", adica lupta in instanta cu banca al carei client sunteti. Daca insa mergeti pe varianta "impacarii" si totusi nu reusiti sa sa ajungeti la o intelegere direct cu banca, mai aveti cel putin inca doua variante, adica Uniunea Mediatorilor Bancari din Romania si Asociatia pentru Protectia Consumatorilor, prima - o asociatie profesionala, iar cea de-a doua - un ONG specializat in rezolvarea pe cale amiabila a conflictelor dintre banci si clientii lor.
Obligati la mediere
Din martie anul acesta, magistratii care se ocupa de procese intre banci si clientii lor sunt obligati sa ii trimita in prealabil pe acestia catre Uniunea Mediatorilor Bancari, care trebuie sa incerce sa rezolve amiabil problema. Cu alte cuvinte, vrand-nevrand, cel putin o tentativa de rezolvare amiabila a conflictelor tot va exista. Daca totusi nu vreti sa ajungeti deloc in fata unui tribunal, puteti incerca sa faceti o solicitare catre Asociatia pentru Protectia Consumatorului, un ONG care anul trecut a rezolvat 305 cazuri de conflicte intre banci si clientii lor persoane fizice. "In principiu, exista doua modalitati prin care putem ajuta clientii bancilor in conflictele pe care le au cu institutiile de credit. Principala cale este arbitrajul - intermediem conflictele intre banca si client, explica cei de la Asociatie.
Variante de stat
Cele mai frecvente reclamatii primite: cresterea dobanzii la credite, perceperea de comisioane care nu fusesera prevazute in contractul initial sau prezenta unor clauze contractuale abuzive.
Prima optiune a romanilor se indreapta totusi spre ANPC. Reclamatiile cel mai des intalnite vizeaza majorari neanuntate sau chiar ilegale ale dobanzilor si comisioanelor, inchiderile de cont neoperate la timp sau promotiile inselatoare de tipul bonusurilor pentru depozite sau al dobanzilor initiale mici.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România