Cand va reveni consumul pe credit in Romania?
Data publicarii: 06-04-2010 | Finante-BanciConsumati, dansati, consumati - o radiografie a pietei creditelor de consum din Romania lui 2010. De ce nu as dansa si pentru mine, de bucurie ca mi‑am cumparat "cel mai tare LCD din magazin" cu ajutorul unui credit de nevoi personale fara ipoteca?
Reclama o stiti si e parte a campaniei tv "Dansez pentru mine", prin care UniCredit Tiriac Bank anunta reducerea cu 20% la dobanzile la Creditul pentru Orice fara ipoteca. Intre dansul masinii pe care ai visat‑o din copilarie sau al apartamentului proaspat renovat se strecoara si bagheta magica a zanului in tutu de balerina de la Banca Transilvania, metamorfozat intr‑un profesor de dictie care‑si invata clientii neincrezatori sa pronunte cuvinte de mult nerostite: "cre‑di‑te de ne‑voi per‑so‑na‑le". "Nu e nici o vraja!". Cel putin asta incearca zanul cel bun sa ne asigure. Dar chiar asa sa fie? Ce sanse sunt sa reinvie apetitul pentru consum al populatiei? Dar pentru cumparaturile in rate?
ATAT DE USOR? Dupa doi ani in care nimeni nu a mai vrut sa auda de credite de consum, bancile si restul companiilor de creditare au intrat din nou in actiune si fac eforturi sa ne reaminteasca gustul bun al achizitiilor in rate. O tempora, o moris! Unde sunteti, voi, Temistocle si Apostolache, eroii‑pionieri ai creditarii Altex doar cu buletinul? Produsul financiar pe care il promovau cei doi a murit intre timp, dar mesajul din noile reclame ale noilor vremuri s‑a pastrat: este foarte usor sa iei un credit.
Si ieftin, pe deasupra. In incercarea de a atrage din nou clienti, bancile si institutiile financiare nebancare scad dobanzile la creditele de la saptamana la alta. Exista cateva banci - cum ar fi BRD‑SocGen sau Garanti Bank - care acorda in aceste zile credite de nevoi personale fara ipoteca la dobanzi mai mici de 10%, in lei, un lucru de neimaginat anul trecut. (Atentie, insa, costul real al creditului mai include si comisioane.)
Francezii de la Cetelem, companie controlata de conationalii de la BNP Paribas, au lansat recent creditul "vedeta", pentru achizitiile de bunuri de folosinta indelungata de peste 2.500 RON din magazinele partenere, cu dobanda anuala efectiva anuntata "zero". Desi toti sefii de institutii financiare spun ca vremurile trecute ale boomului irational sunt duse si nu se vor mai intoarce niciodata, ei se declara optimisti in ceea ce priveste 2010. "Ma astept la o crestere cu 10% a pietei creditelor de consum anul acesta.
Si cred ca acesta va fi trendul in urmatorii doi‑trei ani", spune Gauthier van Weddingen, directorul general al UniCredit Consumer Financing (UCF), divizia de credite de consum a UniCredit Group. Intr‑o completare indirecta, Bogdan Dobre, directorul general al Ralfi Romania (divizia de credite de consum a gigantului GE Money), spune ca a remarcat deja la unii retaileri parteneri o crestere mai mare a vanzarilor pe credit, decat a celor in regim cash.
Integral in Money Express
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut