Licitatia cu pret mic - o loterie deghizata
Data publicarii: 09-04-2010 | AfaceriSistemul in care se pluseaza pana la un pret mult mai mic decat valoarea produsului a intrat si in Romania. Vizitatorii site-ului sunt momiti cu o masina de lux la 900 de lei sau un apartament cu 1.000 de lei. Diferenta pana la costul final este acoperita de masa de licitatori care cumpara dreptul de a depune oferte.
S-a lansat in Romania si primul site de licitatii cu preturi mici, una dintre cele mai de succes afaceri online din tarile cu traditie, in care cativa norocosi cumpara produse la preturi atractive, in timp ce ceilalti participanti platesc valoarea reala a produsului. Romania Invest a adus acest concept de licitatii, prin care s-au vandut deja cateva produse la care un cumparator normal nu viseaza. Iluzia creata de pretul final prin care se anunta castigatorul este un motiv in plus de a atrage jucatori, insa este demascata de modul de participare.
Produsul nu este deloc vandut cu pretul afisat la finalul licitatiei. In primul rand la fiecare oferta concurentii platesc o taxa de participare. Aceasta taxa de participare este achitata prin pachete de credite cumparate de la organizator. Valoarea unui credit echivaleaza cu 50 de eurocenti. Pachetele oferite de organizator, in cazul nostru site-ul mywin.ro, sunt de la 50 de credite cu un pret de 5 euro, pana la 3.000 de credite cu pret de 300 de euro, cu TVA inclusa. In cadrul licitatiei, un concurent trebuie sa plateasca cu aceste credite. Cantitatea necesara variaza in functie de produsul licitat. Licitatiile nu sunt contra-cronometru, ci se desfasoara in limita unui numar de oferte necesare stabilit de organizator. Numarul ofertelor necesare echivaleaza cu valoarea reala a produsului licitat.
Iluzie asupra investitiei finale
In cazul castigatorului, acesta nu se supune doar investitiei in credite, ci va plati si valoarea pe care a pus-o la bataie, pentru produsul respectiv. In concluzie plateste ca sa intre in joc si plateste si produsul, astfel pretul real achitat de "castigator" este mai mare, acesta nefiind constient la prima impresie de cat investeste.
Spre exemplu se liciteaza pentru un produs cu oferta maxima de 100 de lei, 99 de lei oferta castigatoare. Castigatorul plateste cei 99 de lei, pretul cel mai bun, dar a platit deja credite consumate in cadrul licitatiei, care poate varia in functie de incapatanarea jucatorului de a merge cat mai departe, de la cateva credite la cateva sute de credite. Cu cat sunt mai multi participanti, cu atat probabilitatea ca un singur jucator sa joace cu mai multe credite este mai mare.
Poti fi norocos jucand intr-o licitatie scurta si sa consumi putine credite sau sa fii prins intr-o licitatie lunga in care sa fii nevoit sa licitezi cat mai mult, astfel incat sa-ti cheltuiesti creditele fara sa castigi produsul. In definitiv pentru castigator este o afacere rezonabila sa cumpere un apartament cu 1.000 de lei, dupa cum promit reprezentantii mywin.ro, dar pentru ceilalti o investitie deloc fericita. Ideea jocului este ca o persoana este ajutata, indirect, de alte cateva zeci sau sute de persoane sa-si cumpere o casa, o masina sau o vacanta.
O afacere foarte profitabila pentru organizator
Reprezentantii companiei au confirmat ca aceasta nu este o afacere non-profit. "Nu este o afacere non profit, in primul rand licitatia se termina in momentul in care numarul necesar de oferte este 0 (acest numar de oferte este egal cu valoarea produsului). In momentul actual suntem la inceput si Romania este o piata destul de speciala, asa ca nu stim care va fi procentul de castig, dar cu siguranta va fi. (...) Pentru moment este o investitie, mai tarziu se va transforma intr-una profitabila", a declarat, pentru Curierul National, Bjorn Hauge, country manager Romania Invest.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut