Licitatia cu pret mic - o loterie deghizata
Data publicarii: 09-04-2010 | AfaceriSistemul in care se pluseaza pana la un pret mult mai mic decat valoarea produsului a intrat si in Romania. Vizitatorii site-ului sunt momiti cu o masina de lux la 900 de lei sau un apartament cu 1.000 de lei. Diferenta pana la costul final este acoperita de masa de licitatori care cumpara dreptul de a depune oferte.
S-a lansat in Romania si primul site de licitatii cu preturi mici, una dintre cele mai de succes afaceri online din tarile cu traditie, in care cativa norocosi cumpara produse la preturi atractive, in timp ce ceilalti participanti platesc valoarea reala a produsului. Romania Invest a adus acest concept de licitatii, prin care s-au vandut deja cateva produse la care un cumparator normal nu viseaza. Iluzia creata de pretul final prin care se anunta castigatorul este un motiv in plus de a atrage jucatori, insa este demascata de modul de participare.
Produsul nu este deloc vandut cu pretul afisat la finalul licitatiei. In primul rand la fiecare oferta concurentii platesc o taxa de participare. Aceasta taxa de participare este achitata prin pachete de credite cumparate de la organizator. Valoarea unui credit echivaleaza cu 50 de eurocenti. Pachetele oferite de organizator, in cazul nostru site-ul mywin.ro, sunt de la 50 de credite cu un pret de 5 euro, pana la 3.000 de credite cu pret de 300 de euro, cu TVA inclusa. In cadrul licitatiei, un concurent trebuie sa plateasca cu aceste credite. Cantitatea necesara variaza in functie de produsul licitat. Licitatiile nu sunt contra-cronometru, ci se desfasoara in limita unui numar de oferte necesare stabilit de organizator. Numarul ofertelor necesare echivaleaza cu valoarea reala a produsului licitat.
Iluzie asupra investitiei finale
In cazul castigatorului, acesta nu se supune doar investitiei in credite, ci va plati si valoarea pe care a pus-o la bataie, pentru produsul respectiv. In concluzie plateste ca sa intre in joc si plateste si produsul, astfel pretul real achitat de "castigator" este mai mare, acesta nefiind constient la prima impresie de cat investeste.
Spre exemplu se liciteaza pentru un produs cu oferta maxima de 100 de lei, 99 de lei oferta castigatoare. Castigatorul plateste cei 99 de lei, pretul cel mai bun, dar a platit deja credite consumate in cadrul licitatiei, care poate varia in functie de incapatanarea jucatorului de a merge cat mai departe, de la cateva credite la cateva sute de credite. Cu cat sunt mai multi participanti, cu atat probabilitatea ca un singur jucator sa joace cu mai multe credite este mai mare.
Poti fi norocos jucand intr-o licitatie scurta si sa consumi putine credite sau sa fii prins intr-o licitatie lunga in care sa fii nevoit sa licitezi cat mai mult, astfel incat sa-ti cheltuiesti creditele fara sa castigi produsul. In definitiv pentru castigator este o afacere rezonabila sa cumpere un apartament cu 1.000 de lei, dupa cum promit reprezentantii mywin.ro, dar pentru ceilalti o investitie deloc fericita. Ideea jocului este ca o persoana este ajutata, indirect, de alte cateva zeci sau sute de persoane sa-si cumpere o casa, o masina sau o vacanta.
O afacere foarte profitabila pentru organizator
Reprezentantii companiei au confirmat ca aceasta nu este o afacere non-profit. "Nu este o afacere non profit, in primul rand licitatia se termina in momentul in care numarul necesar de oferte este 0 (acest numar de oferte este egal cu valoarea produsului). In momentul actual suntem la inceput si Romania este o piata destul de speciala, asa ca nu stim care va fi procentul de castig, dar cu siguranta va fi. (...) Pentru moment este o investitie, mai tarziu se va transforma intr-una profitabila", a declarat, pentru Curierul National, Bjorn Hauge, country manager Romania Invest.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri