Tiron (CNADNR): Concesionarul Vinci-Aktor a renuntat la constructia autostrazii Comarnic-Brasov
Data publicarii: 15-04-2010 | ActualitateConsortiul Vinci-Aktor, castigatorul licitatiei pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, a renuntat la proiect deoarece nu a reusit sa obtina finantare din partea bancilor pentru demararea lucrarilor in conditiile contractului semnat, a declarat Dorina Tiron.
"In continuare, vom analiza pe ce finantare vom merge pentru acest proiect. Luni, in cadrul unei conferinte de presa, vom prezenta exact ce se va intampla in continuare cu privire la tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov", a declarat directorul general al CNADNR, Dorina Tiron.
Consortiul Vinci-Aktor nu va plati nicio despagubire, compensatii sau orice alte sume catre oricare dintre parti, se arata in notificarea trimisa miercuri de catre consortiu Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
Reprezentantii CNADNR au confirmat astfel informatiile furnizate miercuri de The Money Channel, care citau surse apropiate negocierilor.
Vinci-Aktor a notificat printr-o serie de scrisori Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) si Ministerul Transporturilor ca nu a obtinut finantarea pentru demararea constructiilor la tronsonul de 58 de kilometri din Autostrada Comarnic Brasov, au afirmat surse apropiate negocierilor pentru The Money Channel.
O intalnire intre Vinci-Aktor si oficialitatile romane a avut loc saptamana trecuta.
Surse apropiate negocierilor au precizat ca Vinci-Aktor a solicitat CNADNR sa modifice conditiile din contract pentru a reusi obtinerea de finantare. Compania Nationala de Drumuri nu a vrut sa modifice conditiiile si chiar in situatia in care le-ar fi modificat finantarea nu ar fi fost obtinuta.
Ministrul transporturilor si infrastructurii, Radu Berceanu, nu a dorit sa faca miercuri declaratii pe aceasta tema, precizand ca nu detine informatii cu privire la suspendarea sau anularea contractului. "Pana nu am o intrevedere cu consortiul Vinci-Aktor, astazi sau maine s-ar putea sa ma intalnesc cu dansii, nu pot face absolut nicio declaratie, deoarece nu am fost informat pana la aceasta ora despre o posibila renuntare din partea lor. Contractul a fost semnat in ianuarie si atunci le-am dat termen de 90 de zile sa clarifice anumite aspecte legate de pret-finantare-posibilitatea platii statului", a precizat Radu Berceanu.
Contractul de concesiune al autostrazii Comarnic-Brasov a fost castigat de consortiul format din firmele Vinci Concessions SAS, Aktor Concessions S.A., Vinci Construction Grand Projets SAS si Aktor SA.
Ministrul transporturilor si infrastructurii, Radu Berceanu, presedintele grupului Vinci si un reprezentant al companiei Aktor au semnat, in 18 ianuarie, contractul.
"Pe noi ne intereseaza daca ei nu pot sa faca inchiderea financiara si pot sa vina sa spuna ca renunta. Noi credem insa ca fiind un consortiu atat de puternic va gasi posibilitati de finantare, iar BEI (Banca Europeana de Investitii, n.r.) mie personal mi-a spus ca sunt interesati sa participe la finantare", spunea ministrul Berceanu la semnarea din 18 ianuarie a contractului.
Tronsonul Comarnic-Brasov are o lungime de 58 km si este considerat cel mai dificil tronson din cadrul viitoarei autostrazi Bucuresti-Brasov.
Potrivit proiectului, dupa finalizarea autostrazii, statul ar fi trebuit sa plateasca in 26 de ani, in total, 4,8 miliarde de euro. Aceasta suma cuprindea cheltuielile cu imprumutul principal (3,108 miliarde euro), cheltuielile cu imprumutul subordonat - 670 milioane euro, cheltuielile legate de operare si intretinere se ridica la 323 milioane euro, taxele si impozitele si alte costuri - 584 milioane euro si inflatia - 146 milioane euro.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor