Danone admite ca iaurturile sale nu fac minuni
Data publicarii: 16-04-2010 | ActualitateGrupul Danone isi va modifica reclamele la iaurturile Activia si Actimel, dupa ce a anuntat ca renunta la incercarea de a obtine recunoasterea efectelor benefice asupra sanatatii generate de consumul celor doua produse, anunta AFP, citata de Hotnews.
In raportul trimestrial privind veniturile, compania a precizat ca a retras de la Autoritatea europeana pentru securitatea alimentelor (EFSA) solicitarea prin care incerca sa obtina recunoasterea oficiala a presupuselor efecte benefice asupra sanatatii.
Cu alte cuvinte, Danone admite ca efectele "miraculoase" ale iaurturilor sale nu sunt "dovedite stiintific", asa cum sustine in reclame.
Danone isi motiveaza decizia prin "lipsa de claritate si vizibilitate in ceea ce priveste aplicarea reglementarilor europene" din domeniu.
In prezent, Danone isi promoveaza cele doua branduri de iaurt spunand ca Activia rezolva problemele de tranzit intestinal lent, iar Actimel contribuie la intarirea apararii naturale a organismului. Autoritatea europeana pentru securitatea alimentelor (EFSA) nu a confirmat insa niciuna dintre pretentiile companiei, iar reclamele grupului au fost deja modificate in Franta.
In februarie, Autoritatea europeana a decis ca afirmatiile Danone, potrivit carora un ingredient denumit Immunofortis, prezent in produsele destinate copiilor, contribuie la intarirea sistemului imunitar nu sunt sustinute stiintific.
"Dovezile furnizate sunt insuficiente pentru a stabili o legatura cauza-efect intre consumul de Immunofortis si un raspuns imunitar pozitiv", au concluzionat oamenii de stiinta ai agentiei.
In Romania, Danone a avut mai multe promotii prin care consumatorii erau indemnati sa incerce Activia timp de 14 zile, sub promisiunea reglarii tranzitului intestinal. Clientilor li se garanta returnarea banilor dati pe iaurt, in cazul in care erau nemultumiti. Astfel, consumatorilor li se "garanteaza" ca beneficiaza de cea mai buna oferta. In astfel de promotii, ca si in cele "bazate pe cercetari stiintifice", strategia se bazeaza pe impactul psihologic al ofertei care pare, intr-adevar, imbatabila.
"Ideea campaniilor promotionale de tipul «daca nu esti multumit, primesti banii inapoi» urmareste sa creasca penetrarea si sa indemne noi consumatori sa incerce Activia, un iaurt care contribuie la imbunatatirea confortului digestiv", a declarat, recent, Erika Iordache, corporate Communication manager Danone Romania.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri