Publicitatea la radio: crestere cu 8,4% in primele doua luni

Data publicarii: 16-04-2010 | Media

In ianuarie-februarie, bugetele investite la radio de primii 10 advertiseri au consemnat o crestere de 12% fata de sumele cheltuite de top 10 publicitari in eter in perioada similara din 2009. Daca jucatorii din telecom au iesit anul acesta din top 10 publicitari la radio si au preferat sa-si directioneze bugetele de comunicare pe TV, mai activi au ramas retalierii, unii dintre acestia dublandu-si investitiile in acest canal de comunicare.

In primele doua luni din 2010, investitiile in reclame pe undele ultra-scurte au totalizat 13,8 milioane de euro la rate card, in crestere cu 8,4% fata de aceeasi perioada din 2009, potrivit datelor Alfa Cont. Datele confirma declaratiile oamenilor din industria publicitara care anuntau ca 2010 a inceput mai bine decat anul trecut. Totusi, fata de 2008, cand s-a inregistrat varful investitiilor in publicitatea locala, bugetele de comunicare pe radio din primele luni ale acestui an au scazut cu 8%. Primii 10 advertiseri pe radio in lunile ianuarie-februarie din 2010 au investit peste 4,7 milioane de euro brut, in crestere cu 12% fata de top 10 investitori in publicitatea radio din 2009. Primul din topul celor mai cu dare de mana advertiseri in primele doua luni din anul acesta este hipermarketul Real, care a virat in conturile posturilor de radio 746.209 euro, la rate card. Retailerul aproape ca si-a dublat investitiile in reclamele audio in lunile ianuarie-februarie 2010 fata de aceeasi perioada din 2009. De cealalta parte, concurentul sau, Carrefour, s-a clasat pe locul 3 in topul spenderilor, investind in primele doua luni din 2010 suma de 636.567 de euro, in scadere cu 14% fata de perioada similara din 2009.

Operatorii de telefonie au iesit din top 10 spenderi

Daca in primele doua luni din 2008 operatorul de telefonie mobila Orange era lider in topul investitorilor in reclamele audio cu un buget de 850.749 de euro brut, anul acesta compania a alocat pentru reclamele radio numai 68.952 de euro. In schimb, si-a concentrat investitiile in publicitate pe TV, unde a cheltuit in primele doua luni din 2010 peste 20 de milioane de euro la rate card, mai mult decat in 2009. De asemenea, si ceilalti jucatori din telecom au urmat aceeasi strategie. In urma cu doi ani, Vodafone cheltuia in primele doua luni pe reclamele radio 339.229 de euro brut, iar anul acesta bugetul pentru aceeasi perioada s-a diminuat pana la 158.331 de euro. Cel de-al treilea operator de telefonie mobila, Cosmote, a cheltuit pe reclamele audio in primele doua luni din 2010 de trei ori mai putin decat in 2008. Romtelecom aproape ca si-a taiat in primele doua luni din 2010 radioul din mixul de comunicare.

Daca in 2008 compania avea un buget de 129.214 euro la rate card, anul acesta cheltuielile au totalizat 1.720 de euro brut. Pe de alta parte, bugetul de comunicare alocat de Romtelecom pentru TV in primele doua luni din 2010 a fost de sase ori mai mare decat in 2009, cand era de 1,4 milioane de euro brut.

Integral in Financiarul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: