Ce drepturi au pasagerii aerieni
Data publicarii: 20-04-2010 | TurismIn cazul anularii unui zbor, clientii firmelor aeriene au dreptul la mese si bauturi racoritoare gratuite, doua apeluri telefonice, dar si la returnarea contravalorii biletului de avion.
"Situatia actuala din aeroporturile europene poate fi considerata o circumstanta cu totul exceptionala. Cu toate acestea, reamintim ca drepturile pasagerilor din tarile Uniunii Europene se aplica si in aceasta situatie", a tinut sa precizeze comisarul european pentru Transporturi, Siim Kallas.
Mai exact, pasagerii au urmatoarele drepturi:
Dreptul de a primi informatii
Reprezentantii firmelor aeriene trebuie sa le transmita clientilor care sunt drepturile lor si au obligatia de a-i tine la curent pe pasageri cu evolutia situatiei, daca un zbor e anulat sau daca pleaca ori ajunge cu intarziere.
Dreptul la asistenta
In cazul intarzierii sau anularii zborului, pasagerii au dreptul de a li se oferi gratuit mese si bauturi racoritoare, direct proportionale cu timpul de asteptare, si doua apeluri telefonice, mesaj prin telefon sau fax.
Daca ora de plecare anticipata e la cel putin o zi dupa ora de plecare anuntata initial sau in eventualitatea unei redirectionari, daca ora de plecare anticipata a unui nou zbor e la cel putin o zi dupa ora de plecare programata pentru zborul anulat, pasagerii au dreptul sa li se ofere gratuit cazare si transportul dintre aeroport si locul cazarii.
Dreptul la rambursare sau redirectionare
In caz de anulare a unui zbor, pasagerii au mai multe posibilitati. "Pot alege sa li se ramburseze, in sapte zile, intregul cost al biletului, la pretul de achizitie, in cazul in care zborul devine inutil in raport cu planul de calatorie initial al pasagerului, impreuna cu un zbor de retur la punctul de plecare initial, cat mai repede posibil", spune Mihai Titichi, sef Serviciu juridic al Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor.
O alternativa e redirectionarea spre destinatia finala, la o data ulterioara. Insa, acest lucru se poate intampla doar daca au ramas locuri neocupate.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut