Benzinariile Agip din Romania isi schimba denumirea in Eni
Data publicarii: 21-04-2010 | AfaceriCele 38 de benzinarii Agip din Romania isi vor schimba imaginea, urmand sa fie redenumite Eni, dupa numele grupului italian Eni din care fac parte, operatiune pentru care firma va investi, in prima faza, circa 250.000 euro, a declarat directorul general al companiei, Nicola Meuli.
Schimbarea intervine in contextul in care Agip Romania SA si-a schimbat din februarie denumirea in Eni Romania SRL.
"Din acest an vom demara procesul de rebranduire a benzinariilor, care este posibil sa continue si anul viitor. Este o operatiune la nivel global a grupului, care presupune schimbarea numelui tuturor celor aproape 6.000 de benzinarii din Europa (dintre care 4.400 sunt in Italia, n.r.), dar si a subsidiarelor locale ale grupului Eni", a declarat Nicola Meuli.
El a precizat totodata ca, intr-o prima etapa, schimbarea de imagine a statiilor va necesita investitii de 250.000 euro.
"Totodata, chiar daca institutional Agip si-a schimbat numele in Eni, in statiile Eni exista produse cu marca proprie Agip. De exemplu, lubrifiantii nu isi schimba numele" a afirmat seful Eni Romania. El a adaugat ca simbolul companiei, cainele cu sase picioare, va fi folosit in continuare.
Nicola Meuli a adaugat si ca, in lume, exista 30 milioane de marci diferite, iar in fiecare zi sunt inregistrate 5.000 branduri noi. De altfel, marca AGIP este acronim pentru Azienda Generale Italiana Petroli.
Eni Romania SRL este membra a Grupului Eni S.p.A. din Italia, unul dintre cele mai importante grupuri energetice din lume. Eni activeaza in peste 77 de tari si are circa 78.000 angajati, in domeniile petrol si gaze, productie si vanzare de electricitate, petrochimie, servicii de proiectare si contructii tehnologice pentru exploatarea zacamintelor de petrol.
Eni si-a inceput activitatea in Romania in 1995 sub denumirea de Agip Romania si activeaza in domeniul distributiei de carburanti (benzina si motorina), GPL si lubrifianti. Compania detine in Romania 38 de benzinarii. Eni Romania SRL are 220 de angajati si in 2009 a inregistrat vanzari nete de 320 milioane lei.
Eni Romania vrea sa deschida patru benzinarii in acest an, cu o investitie de 4 milioane euro
Compania petroliera Eni Romania (fosta Agip Romania) vrea sa deschida patru benzinarii in acest an, printr-o investitie de circa 4 milioane euro, astfel incat pana la sfarsitul lui 2010 sa ajunga la o retea de 42 de benzinarii, a declarat seful companiei, Nicola Meuli.
"Dintre acestea, trei vor fi de tip green-field, iar una va fi cumparata. Vrem ca pana la sfarsitul anului sa detinem 42 de benzinarii", a declarat directorul general al Eni Romania, Nicola Meuli.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor