Cum sa vinzi o casa fara intermediari?
Data publicarii: 22-04-2010 | ImobiliareIn conditiile in care vrei sa vinzi o locuinta, ai doua variante: fie apelezi la o agentie imobiliara, fie nu. In primul caz, dupa cum bine stim, agentiile imobiliare percep comisioane destul de consistente si vorbim in mod oficial de 3% (dar acest procent difera in functie de agentie si poate fi mai mare). In aceasta situatie, proprietarul isi formeaza un pret al imobilului astfel incat sa acopere si comisionul solicitat.
Totodata, si cel care cumpara trebuie sa achite o suma de bani companiei care intermediaza tranzactia. De aceea unii dintre proprietari renunta la serviciile firmelor intermediatoare si iau procesul de tranzactionare in propriile maini, chiar daca stiu ca procedurile merg mai greoi pana se ajunge la vanzarea propriu-zisa a locuintei.
For Sale By Owner, o procedura din ce in ce mai folosita de romani
"For Sale By Owner" sau FSBO este procesul de vanzare directa a unei proprietati imobiliare fara a apela la serviciile unui agent imobiliar intermediar. "Conceptul FSBO este in plina perioada de ascensiune, la noi in tara fiind primit cu succes de romani, deoarece raspunde eficient celor doua nevoi majore ale celor interesati sa cumpere sau sa vanda o proprietate: aceea de a economisi bani, mai exact de a realiza tranzactia fara costuri suplimentare - mai ales in noul context economic deosebit de dificil - si aceea de a economisi timp. Un alt indicator pentru modul in care a fost primit in Romania acest tip de serviciu il constituie chiar dezvoltarea unui numar tot mai mare de portaluri de tip FSBO in online-ul romanesc", a declarat, pentru Curierul National, Gabriela Carmen Enescu, director general casefaraintermediari.ro.
Portalurile imobiliare care posteaza anunturi de la particulari sunt casefaraintermediari.ro, magazinuldecase.ro si imobiliare.ro.
Principalele beneficii ale sistemului FSBO sunt: costurile de tranzactionare minime, prin inlaturarea comisioanelor de agentie si controlul total asupra procesului de vanzare sau inchiriere a proprietatii. "Ca in cazul oricarui serviciu sau mediu nou, clientii trebuie educati despre avantajele promovarii in sistem FSBO. Departamentul nostru de tele-sales este intotdeauna la dispozitia acestora cu detalii si explicatii. Sistemul de promovare de tip FSBO nu prezinta niciun risc privind confidentialitatea datelor, deoarece anuntul postat pe site nu contine datele detaliate ale proprietarului, iar locuinta nu este localizata cu exactitate, adresa cu toate detaliile fiind oferita numai in momentul in care proprietarul si cumparatorul intra in contact direct", a mai spus directorul general casefaraintermediari.ro.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut