Ghetea: Bancile ar putea cere garantii suplimentare doar clientilor rau-platnici
Data publicarii: 23-04-2010 | Finante-BanciBancile nu ar trebui sa ceara garantii suplimentare clientilor cu serviciul datoriei la zi, chiar daca valoarea colateralului a scazut, deoarece nu sunt nevoite sa constituie provizioane, a spus presedintele Asociatei Romane a Bancilor (ARB), Radu Gratian Ghetea.
"Daca clientul plateste in termen, are serviciul datoriei la zi cum se zice, banca nu are niciun motiv sa ceara garantii suplimentare, pentru ca nu ar trebui sa faca provizioane", a spus Ghetea.
Raspunsul sefului ARB a venit in urma unei intrebari legate de posibila introducere a unor noi metode de reevaluare a activelor, care au ca scop marcarea la piata a garantiilor depuse de clienti, metode care se bazeaza pe indici statistici.
Ghetea a spus ca ARB poarta discutii cu BNR pentru acceptarea unor indici statistici, in vederea reevaluarii garantiilor ipotecare.
Pe de alta parte, un client care a ajuns sa intarzie la plata cu 90 de zile, situatie in care banca este obligata sa faca provizioane de aproape 75%, "lucrurile se schimba, deoarece persoana respectiva este in culpa"
"Atunci fie se executa creditul, fie se reesaloneaza, dar ramane la latitudinea fiecarei banci ca atunci cand scrie conditiile de reesalonare sa spuna ca garantiile nu sunt suficiente", a explicat Ghetea.
De asemenea, vicepresedintele ARB, Sergiu Oprescu, a reluat faptul ca fiecare banca va raspunde pe cont propriu, dar solicitarea de garantii suplimentare nu are ratiuni economice.
"O astfel de abordare nu are ratiuni comerciale, dar in mod evident daca clientul a intrat intr-o categorie de neperformanta, atunci in discutiile de restructurare se poate solicita si garantii suplimentare", a conchis Oprescu.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall