Romanii sunt campioni la telecomanda
Data publicarii: 27-04-2010 | MediaConationalii nostri se uita la televizor cu pana la doua ore mai mult peste media mondiala. Consumul de programe TV la nivel mondial a atins o medie zilnica de 3 ore si 12 minute. In prima parte a acestui an, romanii s-au uitat la televizor chiar si cinci ore pe zi.
Tehnologia si criza financiara au dus la cresterea timpului pe care oamenii il petrec in fata micului ecran. Cercetarea "One television year in the world", realizata in 89 de tari de pe cinci continente, releva ca in majoritatea teritoriilor consumul TV a crescut.
"Consumul TV la nivel mondial in 2009 nu numai ca nu a fost afectat de criza, dar a depasit noi recorduri, atingand o medie zilnica de 3 ore si 12 minute. Audientele nu au fost niciodata mai mari, iar noile tehnologii ofera telespectatorilor mai multe posibilitati", a declarat Jaques Braun, vicepresedinte Eurodata TV, compania care a realizat cercetarea.
Televizorul, cel mai ieftin divertisment
Potrivit datelor de audienta, romanii sunt mari campioni in manuirea telecomenzii. Astfel, in luna inauarie, un roman statea cu ochii in televizor, in medie, 5,4 ore pe zi. Aceaste cifre s-au diminuat cu trecerea lunilor. In februarie, media a scazut la 5,2 ore pe zi, iar in martie a ajuns la 4,6 ore.
In prima jumatate a lunii aprilie, un roman se uita la TV, in medie, 4,4 ore. Scaderea va fi si mai mare pe masura ce ne apropiem de vara. "Televizorul este cel mai ieftin mod de divertisment in conditiile crizei economice. Oamenii aleg un mod mai putin costisitor de a-si petrece timpul liber in loc sa mearga in calatorie", explica Petrisor Obae, editor paginademedia.ro.
La randul sau, Iulian Comanescu, Managing Partner la firma de consultanta Comanescu, e de parere ca, pe langa criza, tehnologia atrage de asemenea audienta: televiziune HD, programare "on-demand", ghid electronic de program.
"Se stie ca in urma cu mai multi ani, fabricantii TiVo, dispozitivul inteligent care iti pastreaza programele pe un hard, au marchetat aparatul cu o strigare gen «Nu va pierdeti timpul, urmariti doar ce va intereseaza!», dar dupa aceea s-a dovedit ca posesorii de astfel de masinarii stau mai multe ore in fata TV-ului decat ceilalti", spune Comanescu.
Si sociologul Mircea Kivu sustine ideea ca televizorul ramane cea mai ieftina distractie. "Toate studiile realizate din '90 incoace arata ca Romania are o medie mai mare de vizionare. La noi, probabil ca este si saracia, si o anumita cultura si obisnuinta", explica acesta.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare