Romanii sunt campioni la telecomanda
Data publicarii: 27-04-2010 | MediaConationalii nostri se uita la televizor cu pana la doua ore mai mult peste media mondiala. Consumul de programe TV la nivel mondial a atins o medie zilnica de 3 ore si 12 minute. In prima parte a acestui an, romanii s-au uitat la televizor chiar si cinci ore pe zi.
Tehnologia si criza financiara au dus la cresterea timpului pe care oamenii il petrec in fata micului ecran. Cercetarea "One television year in the world", realizata in 89 de tari de pe cinci continente, releva ca in majoritatea teritoriilor consumul TV a crescut.
"Consumul TV la nivel mondial in 2009 nu numai ca nu a fost afectat de criza, dar a depasit noi recorduri, atingand o medie zilnica de 3 ore si 12 minute. Audientele nu au fost niciodata mai mari, iar noile tehnologii ofera telespectatorilor mai multe posibilitati", a declarat Jaques Braun, vicepresedinte Eurodata TV, compania care a realizat cercetarea.
Televizorul, cel mai ieftin divertisment
Potrivit datelor de audienta, romanii sunt mari campioni in manuirea telecomenzii. Astfel, in luna inauarie, un roman statea cu ochii in televizor, in medie, 5,4 ore pe zi. Aceaste cifre s-au diminuat cu trecerea lunilor. In februarie, media a scazut la 5,2 ore pe zi, iar in martie a ajuns la 4,6 ore.
In prima jumatate a lunii aprilie, un roman se uita la TV, in medie, 4,4 ore. Scaderea va fi si mai mare pe masura ce ne apropiem de vara. "Televizorul este cel mai ieftin mod de divertisment in conditiile crizei economice. Oamenii aleg un mod mai putin costisitor de a-si petrece timpul liber in loc sa mearga in calatorie", explica Petrisor Obae, editor paginademedia.ro.
La randul sau, Iulian Comanescu, Managing Partner la firma de consultanta Comanescu, e de parere ca, pe langa criza, tehnologia atrage de asemenea audienta: televiziune HD, programare "on-demand", ghid electronic de program.
"Se stie ca in urma cu mai multi ani, fabricantii TiVo, dispozitivul inteligent care iti pastreaza programele pe un hard, au marchetat aparatul cu o strigare gen «Nu va pierdeti timpul, urmariti doar ce va intereseaza!», dar dupa aceea s-a dovedit ca posesorii de astfel de masinarii stau mai multe ore in fata TV-ului decat ceilalti", spune Comanescu.
Si sociologul Mircea Kivu sustine ideea ca televizorul ramane cea mai ieftina distractie. "Toate studiile realizate din '90 incoace arata ca Romania are o medie mai mare de vizionare. La noi, probabil ca este si saracia, si o anumita cultura si obisnuinta", explica acesta.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025