Romanii sunt campioni la telecomanda
Data publicarii: 27-04-2010 | MediaConationalii nostri se uita la televizor cu pana la doua ore mai mult peste media mondiala. Consumul de programe TV la nivel mondial a atins o medie zilnica de 3 ore si 12 minute. In prima parte a acestui an, romanii s-au uitat la televizor chiar si cinci ore pe zi.
Tehnologia si criza financiara au dus la cresterea timpului pe care oamenii il petrec in fata micului ecran. Cercetarea "One television year in the world", realizata in 89 de tari de pe cinci continente, releva ca in majoritatea teritoriilor consumul TV a crescut.
"Consumul TV la nivel mondial in 2009 nu numai ca nu a fost afectat de criza, dar a depasit noi recorduri, atingand o medie zilnica de 3 ore si 12 minute. Audientele nu au fost niciodata mai mari, iar noile tehnologii ofera telespectatorilor mai multe posibilitati", a declarat Jaques Braun, vicepresedinte Eurodata TV, compania care a realizat cercetarea.
Televizorul, cel mai ieftin divertisment
Potrivit datelor de audienta, romanii sunt mari campioni in manuirea telecomenzii. Astfel, in luna inauarie, un roman statea cu ochii in televizor, in medie, 5,4 ore pe zi. Aceaste cifre s-au diminuat cu trecerea lunilor. In februarie, media a scazut la 5,2 ore pe zi, iar in martie a ajuns la 4,6 ore.
In prima jumatate a lunii aprilie, un roman se uita la TV, in medie, 4,4 ore. Scaderea va fi si mai mare pe masura ce ne apropiem de vara. "Televizorul este cel mai ieftin mod de divertisment in conditiile crizei economice. Oamenii aleg un mod mai putin costisitor de a-si petrece timpul liber in loc sa mearga in calatorie", explica Petrisor Obae, editor paginademedia.ro.
La randul sau, Iulian Comanescu, Managing Partner la firma de consultanta Comanescu, e de parere ca, pe langa criza, tehnologia atrage de asemenea audienta: televiziune HD, programare "on-demand", ghid electronic de program.
"Se stie ca in urma cu mai multi ani, fabricantii TiVo, dispozitivul inteligent care iti pastreaza programele pe un hard, au marchetat aparatul cu o strigare gen «Nu va pierdeti timpul, urmariti doar ce va intereseaza!», dar dupa aceea s-a dovedit ca posesorii de astfel de masinarii stau mai multe ore in fata TV-ului decat ceilalti", spune Comanescu.
Si sociologul Mircea Kivu sustine ideea ca televizorul ramane cea mai ieftina distractie. "Toate studiile realizate din '90 incoace arata ca Romania are o medie mai mare de vizionare. La noi, probabil ca este si saracia, si o anumita cultura si obisnuinta", explica acesta.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private