Femeile analizeaza, barbatii rezolva
Data publicarii: 03-05-2010 | HR/CariereSalile cursurilor de dezvoltare personala sunt adesea umplute de femei. Barbatii, care sunt in mod natural inclinati spre a rezolva probleme, si nu a le analiza, evita astfel de cursuri.
"Recent am avut primul meu curs open la care toti participantii au fost femei", scria la inceputul lunii aprilie, pe blogul personal, trainerul Eduard Ezeanu. Nu este singurul specialist pe zona de dezvoltare personala care a constatat ca femeile sunt interesate in numar mult mai mare decat barbatii de cursuri care sa le ajute sa isi dezvolte anumite abilitati pentru o ascensiune in cariera. "Saptamana trecuta am participat la un seminar tinut de Bodhi Ray, terapeut OSHO pe diverse domenii. La seminar au fost prezente mai multe femei decat barbati, lucru care nu a mirat pe nimeni din sala", a completat Adriana Bosca-nici, managing partner TrainArt si membru HR Club.
Armonie intre emotional si rational
Femeile sunt mai dispuse sa scoata bani din propriul buzunar pentru a se inscrie la traininguri, la sesiuni individuale de coaching, la diverse tipuri de cursuri care le pot fi de folos in meseria pe care o practica. Doamnele si domnisoarele investesc mai mult si in carti din zona de business-dezvoltare personala. Cu toate acestea, ele ajung mult mai greu in varful unei piramide ierarhice, dupa cum o arata studiile nationale, dar si internationale. Sau poate chiar din acest motiv sunt mai dispuse sa investeasca timp si bani pentru a-i ajunge din urma pe barbatii care sunt majoritari in aproape orice birou managerial.
"Femeile sunt in general mai deschise la nou, la a incerca diverse experiente care sa le des-chida si alte porti catre auto-dezvoltare si autoimplinire. Ele sunt mult mai bransate la trairile si emotiile lor, ceea ce le permite sa aiba o experienta nemijlocita a acestora. Astfel, ele sunt inclinate catre armoni-zarea emotionalului cu rationalul, ceea ce le si conduce pasii catre acest gen de cursuri, seminarii sau carti", spune Adriana Boscanici.
Aceasta nu inseamna insa ca barbatii nu au nevoie de cursuri de dezvoltare personala, ci doar ca ei percep lucrurile putin altfel. "Barbatii au nevoie de dezvoltare personala la fel de mult ca si femeile. Ei doar nu investesc in ea la fel de mult", spune Eduard Ezeanu. "Barbatii sunt in mod natural inclinati catre a rezolva probleme, dar aceste cursuri de dezvoltare perso-nala nu rezolva neaparat probleme, ci deschid noi posibilitati si oportunitati. Pentru un barbat, acest lucru poate parea inutil sau aducator de confuzie si atunci mai bine il evita", explica si Adriana Bosca-nici.
Din punctul de vedere al managerului TrainArt, barbatii sunt axati pe partea lor rationala, iar preocuparea lor pentru zona emotionala, cu tot ansamblul ei, este mult mai redusa. "Chiar am intalnit multi barbati care considera ca a-ti constientiza emotiile si a le permite sa se manifeste nu iti aduc nici un folos", a completat Boscanici.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday