In Romania, tranzactiile spectaculoase cu diamante se fac pe piata gri
Data publicarii: 13-05-2010 | DiverseMiliardarii autohtoni se feresc sa investeasca in astfel de pietre pretioase. Piata diamantelor din Romania este foarte slab dezvoltata. In magazinele oficiale se vand pietre foarte mici si relativ ieftine, iar pietrele foarte scumpe se iau de pe piata gri sau din strainatate.
Diamantele au aparut in magazinele din Romania in urma cu aproximativ cinci ani, dupa ce, timp de multi ani, piata a fost dominata de bijuterii cu pietre de slaba calitate, aduse cu punga din Turcia sau Italia. Oana Ceciu, manager al diviziei Diamandis Center in cadrul firmei Horologivm, spune ca sunt cateva magazine care ofera spre vanzare diamante - in general mici si de slaba calitate, de maximum 2 carate. De exemplu, in oferta inelelor de logodna se pot gasi bijuterii cu diamante de 0,5 carate, la un pret de aproximativ de 10.000 de lei. Se gasesc insa pietre mai mici si cu preturi intre 5.000 si 7.000 de lei. Aceste bijuterii sunt aduse din Israel, Belgia sau India. In cazul unor comenzi speciale, magazinele pot aduce si piese mai scumpe.
Comerciantii se axeaza mai mult pe bijuterii, nu pe diamante nemontate. Cateva magazine expun si diamante nemontate si ofera monturi separat.
Pentru necunoscatori, un diamant nemontat nu atrage atat de mult cum ar atrage un diamant montat intr-o bijuterie.
"In Romania sunt prezente doar cateva din brandurile internationale de bijuterii de lux si chiar si acestea au colectii limitate, putine cu diamante", afirma Oliver Petcu, directorul general al firmei de consultanta CPP Luxury.
Principalele branduri prezente pe piata romaneasca sunt Chopard, De Grisogono, Korloff, Bvlgari, Boucheron si Damiani, prin distributie de tip multibrand - magazine precum Cellini, Micri Gold sau Adorri. Un segment de clienti pentru aceasta zona este reprezentat de cei cu venituri medii, care vad in inelele cu diamante un cadou special, insa vanzarile nu sunt mari. "Nu sunt la preturi deosebite. Dar, oarecum ai siguranta psihica a procu-rarii unui diamant veritabil", a declarat Oana Ceciu.
Urmatorul segment este cel al clientilor de lux - care isi cumpara bijuterii cu diamante in strainatate, in special in Paris, Milano sau Londra. Unul dintre motive este si pretul, pentru ca o piesa de valoare este mai ieftina la showroomul unei marci decat la dealerii locali.
Numai prin intermediari
"Ceea ce se tranzactioneaza pe piata gri este mult mai spectaculos", afirma Oana Ceciu.
Astfel, inainte de criza economica, s-au platit pe piata gri preturi de 40-50.000 de euro pentru diamante de peste 4-5 carate, de cele mai multe ori sub preturile burselor internationale. Aceasta piata este ocupata de asa-zisi intermediari, care se invartesc exclusiv in anturajele milionarilor.
Oamenii care au lichiditati cumpara diamante pentru accesorizare sau, mai rar, ca investitie de portofoliu.
Oana Ceciu stie de existenta a maximum cinci oameni in Romania care se uita la diamante ca la o investitie de portofoliu, iar aceia nu sunt din topurile miliardarilor, care prefera imobiliarele. "Trebuie sa ai o anumita cultura despre domeniu, iar majoritatea miliardarilor cunoscuti probabil gandesc «cum sa bag eu atatia bani intr-o pietricica?». Diamantele insemna o investitie de cateva milioane in cateva grame, pe care le poti transporta absolut oriunde vrei, fara sa fie detectate de absolut nimeni si pe care poti sa le tii inclusiv in buzunar", a declarat Oana Ceciu. Valoarea unui diamant folosit pentru bijuterii se stabileste in functie de patru parametri - carataj, culoare, claritate si taietura. Greutatea se masoara in carate, un carat avand 0,2 grame.
Pe bursele internationale, diamantele sunt cotate in functie de cerere si oferta, dupa primii trei parametri, taietura se considera buna din start.
Integral in Financiarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut