MasterCard - primul card de debit cu display
Data publicarii: 07-06-2010 | Finante-BanciMasterCard Europe a lansat la sfarsitul saptamanii trecute primul card de plata cu display. Acesta functioneaza ca orice alt card, dar contine o mica fereastra si un buton sensibil la atingere. Posesorul de card poate vedea informatii, constand in cifre sau text, pe acea fereastra - de exemplu, o parola dinamica, soldul contului sau suma-limita de cheltuit.
Banca turca TEB, o filiala a BNP Paribas, va deveni primul emitent care ofera consumatorilor cardul cu display, cu un program de autentificare Maestro® pentru comertul online, care va fi lansat in iulie in Turcia. Tot in cursul acestui an Newcastle Building Society din Anglia se va alatura primului proiect-pilot in cadrul caruia pe display se poate afisa soldul.
Aceasta facilitate a obtinut un scor important in cercetarile in randul tuturor segmentelor de consumatori. Potrivit unui studiu, 57% dintre utilizatorii cardurilor de debit ar folosi mai des un card care are optiunea de afisare a soldului.
De asemenea, exista potential pentru reduceri de costuri: cercetarile din SUA arata ca 70% dintre apelurile la call center se fac de pe telefoane mobile si 50% dintre ele sunt intrebari de baza, cum ar fi cele despre soldul existent pe cont.
Viitorul card cu display ii permite posesorului sa aiba acces la informatiile stocate pe card, cum ar fi: soldul contului, o parola dinamica, situatia punctelor de fidelitate, lista tranzactiilor recente, limita de credit sau de cheltuieli actualizata si suma tranzactiei curente, iar in cazul cardurilor cu facilitatea de incarcare pentru transportul in comun, ofera informatii despre numarul de bilete ramase.
O alta caracteristica importanta a cardului cu display este functionalitatea autentificarii de la distanta pentru cardurile de debit.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor