Ionescu (ANEIR): Nu sunt pentru o evolutie brusca a cursului
Data publicarii: 30-06-2010 | Finante-BanciO depreciere de moment a leului poate induce un entuziasm in randul exportatorilor, dar poate avea concescinte negative ulterior, cand leul se va intari, a declarat miercuri Mihai Ionescu, secretar general al Asociatiei Nationale a Exportatorilor si Importatorilor din Romania (ANEIR).
"Sunt sigur ca este o depreciere de moment, care poate sa aiba si un factor emotional, dar are si un factor obiectiv. Teoretic ar trebui sa fim fericiti, a crescut cursul, dar nu suntem fericiti pentru ca am mai avut experiente in trecut cand cresterile de curs au creat un entuziasm in randurile exportatorilor si au inceput sa semneze contracte cu speranta ca vor si incasa bani multi, iar cand a fost sa incaseze banii si s-au dus la banca au constatat ca leul s-a apreciat", a spus Mihai Ionescu.
El a adaugat ca, din cauza evolutiilor cursului, "am pierdut 7.000 de firme in ultimii doi ani", motiv pentru care nu agreeaza deprecierile ample ale leului.
"Nu suntem pentru o evolutie brusca a cursului. Ne mentinem marja de 4,10-4,30 lei/euro, cu variatii si sub 4,10 lei/euro, cum au fost in lunile anterioare si cu variatii de peste 4,30 lei/euro, dar toate temporare. Sigur ca banca centrala, care trebuie sa apere inflatia, si un indicator prin care poate realiza acest lucru este tocmai cursul de schimb, va fi un actor prezent in piata", a subliniat Ionescu.
El a mai spus ca un curs ridicat ar trebui sa duca la o scadere a importurilor, motiv pentru care s-a aratat ingrijorat de o eventuala reducere a importurilor de echipamente si utilaje.
Ionescu sustine ca exportatorii au pierdut 4,7 miliarde euro de la inceputul crizei, iar in acest an si-au propus sa recupereze jumatate din acestea.
ANEIR a cerut bancilor sa standardizeze scrisorile de confort
Referitor la discutiile privind forma scrisorilor de confort, Ionescu a declarat ca se asteapta ca foarte curand Asociatia Romana a Bancilor (ARB) "sa faca o intalnire intre bancheri si sa ajunga la o formula strandardizata a acestei scrisori de confort pentru ca ce se intamala in piata este o deruta".
Scrisoarea de confort este acel angajament prin care emitentul (banca de exemplu) isi asuma o anumita obligatie cu scopul sustinerii unei companii debitoare, in vederea executarii obligatiilor acesteia fata de un creditor al sau.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză