Statul ajuta firmele cu mai multa birocratie
Data publicarii: 05-07-2010 | AfaceriInfiintarea unei firme cu dosarul complet va dura mai mult de o saptamana, din cauza introducerii unor proceduri si acte. Pana in prezent, un intreprinzator care avea toate actele necesare isi putea infiinta o firma in trei zile.
Pe motiv ca trebuie sa cunoasca mai bine asociatii si sediile firmelor, in scopul combaterii evaziunii fiscale, Fiscul a impus companiilor care se infiinteaza si celor care isi schimba sediul social sa obtina si sa detina doua noi documente. Este vorba despre adeverinta privind inregistrarea documentului care atesta dreptul la folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si despre certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social.
Acte la dosar
Firmele aflate in aceasta situatie trebuie sa depuna la administratia financiara de care apartin o cerere de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social.
Alaturi de cerere, reprezentantul legal al societatii mai trebuie sa ataseze la dosar urmatoarele documente: actele doveditoare a dreptului de folosinta (titlu de proprietate, contract de vanzare-cumparare, de inchiriere, de comodat etc.), actul de identitate al solicitantului si, daca este cazul, imputernicirea, precum si actul care atesta numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice.
Daca dosarul este complet, veti primi cele doua documente in cinci zile lucratoare, potrivit ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 2112.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București