Doua treimi din romani nu stiu ce inseamna un credit
Data publicarii: 06-07-2010 | Finante-BanciPrincipalele forme de contact dintre populatie si serviciile financiare raman cardul de salariu si asigurarile obligatorii.
Majoritatea romanilor au ramas straini de produsele si serviciile financiare in ciuda boom-ului din perioada 2005-2008. Potrivit unui studiu al Institutului pentru Economie Mondiala realizat pentru Banca Mondiala, singurele produse utilizate frecvent de mai mult de 10% din romani sunt cardurile de debit si politele de asigurare, ambele fiind accesate mai degraba obligatoriu decat de bunavoie.
Cardul de debit, cunoscut si utilizat de 18,5% din repsondentii, la intrebarile studiului, este accesat in mod obligatoriu, cel putin de catre toti angajatii la stat si de catre o parte a pensionarilor care, prin lege iau salariul pe card.
Asigurarile, pe de alta parte, fac parte din viata cotidiana a 15,6% dintre repondenti in contextual in care orice proprietar de automobil incheie, obligatoriu, o polita RCA. In rest, doar 9,6% din romani au luat un credit de nevoi personale si sub 8% au un depozit bancar.
Educatie precara. Rudele inlocuiesc banca
"Indicele capabilitatii de a face alegeri financiare", un parametru menit sa exprime gradul de educatie economica al participantilor la studiu, se situeaza in Romania la doar 36,35%, dintr-un maxim posibil de 100%. In aceeasi ordine de idei, studiul arata ca doar 35% din respondenti folosesc servicii financiare formale, aceasta pondere fiind asteptata sa se mentina sub 50%, cel putin pana in 2013. Pe de alta parte, ponderea celor care vor utiliza imprumuturi contractate de la alte persoane fizice, in general rude sau prieteni, este de asteptat sa creasca in urmatorii doi ani pana la 30%, de la doar 8,2% in prezent.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an