Cardurile adancesc diferentele sociale
Data publicarii: 28-07-2010 | DiverseImpulsionarea consumatorilor de a achita cu cardul de credit accentueaza distributia inegala a veniturilor intre bogati si saraci, se arata intr-un studiu al Federal Reserve Bank din Boston, publicat luni.
"Ceea ce multi consumatori nu stiu este ca decizia lor de a plati cu cardul de credit implica taxe aplicate comerciantilor, cresterea pretului de retail, un transfer semnificativ de venituri de la cei care achita cash catre cei care platesc cu cardul", au declarat Scott
Schuh, Oz Shy si Joanna Stavins, autorii studiului. Practic, comerciantii maresc preturile percepute tuturor clientilor pentru a recupera subventiile acordate celor care platesc cu carduri de credit, afectand astfel persoanele cu venituri reduse, care nu folosesc carduri de credit, si avantajandu-i pe bogati, utilizatori fideli ai cardurilor.
Bogatii, avantajati
Astfel, profiturile bancilor din cardurile de credit sunt suportate, in mare masura, de cei care platesc cash, deoarece majorarea preturilor de catre comercianti duce la majorarea sumelor achitate cu carti de credit, comisioanele bancilor fiind astfel mai mari.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri