Consiliul Concurentei analizeaza preluarea Plus de catre Lidl Germania

Data publicarii: 28-07-2010 | Actualitate

Consiliul Concurentei analizeaza operatiunea de concentrare economica prin care Lidl Germania preia controlul asupra Pludi Market SRL/TREI Romania SCS/ TREI SRL, societatile care administraza magazinele Plus in Romania, a comunicat miercuri autoritatea.

Autoritatea de concurenta va evalua operatiunea de concentrare economica din punct de vedere al compatibilitatii acesteia cu un mediu concurential normal, in conformitate cu Regulamentul privind autorizarea concentrarilor economice.

Autoritatea de concurenta mai precizeaza ca, desi tranzactia a fost notificata initial Comisiei Europene (CE), Consiliul Concurentei din Romania a fost considerata autoritatea cea mai potrivita pentru a realiza o analiza detaliata asupra pietelor din Romania, in special pe acelea pe care Kaufland isi consolideaza pozitia  in urma preluarii Plus.

Lidl este o retea germana de magazine tip discounter ce activeaza pe piata comercializarii cu amanuntul de produse alimentare si nealimentare de consum curent in 23 de tari din Europa, nefiind inca operationala in Romania. Grupul din care face parte Lidl este prezent pe piata romaneasca prin intermediul Kaufland.

Pludi Market  comercializeaza cu amanuntul produse alimentare si nealimentare de consum curent in magazine de tip discounter purtand denumirea de Plus.

La sfarsitul lunii iunie, CE a transmis autoritatilor de concurenta din Bulgaria si din Romania evaluarea propunerii de achizitionare de catre Lidl a Plus Bulgaria si, respectiv, a Plus Romania de la grupul german de comert cu amanuntul Tengelmann. Comisia a constat ca tranzactia ar afecta concurenta de pe pietele locale de bunuri de larg consum din cele doua tari.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: