Consiliul Concurentei analizeaza preluarea Plus de catre Lidl Germania
Data publicarii: 28-07-2010 | ActualitateConsiliul Concurentei analizeaza operatiunea de concentrare economica prin care Lidl Germania preia controlul asupra Pludi Market SRL/TREI Romania SCS/ TREI SRL, societatile care administraza magazinele Plus in Romania, a comunicat miercuri autoritatea.
Autoritatea de concurenta va evalua operatiunea de concentrare economica din punct de vedere al compatibilitatii acesteia cu un mediu concurential normal, in conformitate cu Regulamentul privind autorizarea concentrarilor economice.
Autoritatea de concurenta mai precizeaza ca, desi tranzactia a fost notificata initial Comisiei Europene (CE), Consiliul Concurentei din Romania a fost considerata autoritatea cea mai potrivita pentru a realiza o analiza detaliata asupra pietelor din Romania, in special pe acelea pe care Kaufland isi consolideaza pozitia in urma preluarii Plus.
Lidl este o retea germana de magazine tip discounter ce activeaza pe piata comercializarii cu amanuntul de produse alimentare si nealimentare de consum curent in 23 de tari din Europa, nefiind inca operationala in Romania. Grupul din care face parte Lidl este prezent pe piata romaneasca prin intermediul Kaufland.
Pludi Market comercializeaza cu amanuntul produse alimentare si nealimentare de consum curent in magazine de tip discounter purtand denumirea de Plus.
La sfarsitul lunii iunie, CE a transmis autoritatilor de concurenta din Bulgaria si din Romania evaluarea propunerii de achizitionare de catre Lidl a Plus Bulgaria si, respectiv, a Plus Romania de la grupul german de comert cu amanuntul Tengelmann. Comisia a constat ca tranzactia ar afecta concurenta de pe pietele locale de bunuri de larg consum din cele doua tari.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI