Cele mai valoroase branduri mondiale
Data publicarii: 02-08-2010 | InternationalChiar dacă producţia a scăzut în majoritatea ţărilor lumii, brandurile din topul Forbes au avut, în 2009, cifre de vânzari similare celor din anul precedent. Companiile au avut probleme, nu şi mărcile. Apple este cel mai valoros brand din lume, evaluat la 57,4 miliarde de dolari, urmat în top de Microsoft – 56,6 miliarde dolari, Coca Cola – 55,4 miliarde de dolari şi IBM – 43 miliarde de dolari.
Nu sunt suficiente problemele cu recepţia smartphone-ului iPhone 4Nu sunt suficiente problemele cu recepţia smartphone-ului iPhone 4 pentru ca brandul Apple să fie afectat. Compania a avut probleme, însă şi-a revenit pe poziţia de top a celor mai valoroase branduri din lume. într-un clasament dominat de branduri din domeniul înaltei tehnologii – 30% din top 50, la un pas de rivalul numărul unu, Microsoft, cu o valoare a brandului de 56,6 miliarde de dolari şi urmat pe locul cinci de Google, cu un brand de 39,7 miliarde de dolari, creaţia lui Steve Jobs se află între mărcile care au rezistat în ciuda regreselor afacerilor.
Unele branduri au fost puternic lovite de criză dar şi de propriile greşeli. De exemplu Toyota, pe locul 11 în top, cu o valoare a brandului de 24,1 miliarde de dolari, a rechemat, anul trecut, în service 10 milioane de vehicule. Scorul de percepţie a calităţii atribuit Toyota a scăzut cu 20%, potrivit unui studiu ALG.
“Toyota a promovat calitatea întotdeauna şi apoi (după rechemările în service – n.r.) au arătat exact opusul”, a spus Jeffrey Parkhurst, director general al agenţiei de media Mindshare, care a colaborat cu Forbes în alcătuirea topului. Parkhurst este de părere că valoarea brandului Toyota nu ar fi avut de suferit atât de mult dacă ar fi promovat “caii putere” şi că-şi va reveni în următorii doi ani. în ciuda rechemărilor în service, vânzările Toyota au crescut cu 17% în prima jumătate a anului.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private