Cele mai valoroase branduri mondiale
Data publicarii: 02-08-2010 | InternationalChiar dacă producţia a scăzut în majoritatea ţărilor lumii, brandurile din topul Forbes au avut, în 2009, cifre de vânzari similare celor din anul precedent. Companiile au avut probleme, nu şi mărcile. Apple este cel mai valoros brand din lume, evaluat la 57,4 miliarde de dolari, urmat în top de Microsoft – 56,6 miliarde dolari, Coca Cola – 55,4 miliarde de dolari şi IBM – 43 miliarde de dolari.
Nu sunt suficiente problemele cu recepţia smartphone-ului iPhone 4Nu sunt suficiente problemele cu recepţia smartphone-ului iPhone 4 pentru ca brandul Apple să fie afectat. Compania a avut probleme, însă şi-a revenit pe poziţia de top a celor mai valoroase branduri din lume. într-un clasament dominat de branduri din domeniul înaltei tehnologii – 30% din top 50, la un pas de rivalul numărul unu, Microsoft, cu o valoare a brandului de 56,6 miliarde de dolari şi urmat pe locul cinci de Google, cu un brand de 39,7 miliarde de dolari, creaţia lui Steve Jobs se află între mărcile care au rezistat în ciuda regreselor afacerilor.
Unele branduri au fost puternic lovite de criză dar şi de propriile greşeli. De exemplu Toyota, pe locul 11 în top, cu o valoare a brandului de 24,1 miliarde de dolari, a rechemat, anul trecut, în service 10 milioane de vehicule. Scorul de percepţie a calităţii atribuit Toyota a scăzut cu 20%, potrivit unui studiu ALG.
“Toyota a promovat calitatea întotdeauna şi apoi (după rechemările în service – n.r.) au arătat exact opusul”, a spus Jeffrey Parkhurst, director general al agenţiei de media Mindshare, care a colaborat cu Forbes în alcătuirea topului. Parkhurst este de părere că valoarea brandului Toyota nu ar fi avut de suferit atât de mult dacă ar fi promovat “caii putere” şi că-şi va reveni în următorii doi ani. în ciuda rechemărilor în service, vânzările Toyota au crescut cu 17% în prima jumătate a anului.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025