O mie de euro pentru un apel de zero secunde
Data publicarii: 04-08-2010 | DiverseCompania de telefonie Orange a facturat cu o mie de euro un apel de zero secunde dat de un client lui insusi pe propriul telefon in timpul unui zbor cu avionul cand mobilul era inchis. Clientul Xavier S.G., din Girona, a primit in iulie o factura in care erau incluse presupuse apeluri facute din strainatate, dintre care una facturata cu 1.022,71 euro (866,70 plus 18% de TVA) toate adresate lui insusi, informeaza ziarul El Mundo.
Intr-o nota de presa, Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Spania FACUA arata ca dupa reclamatie compania si-a recunoscut greseala si a renuntat sa mai solicite achitarea facturii. Initial, clientul s-a pus in legatura cu Orange pentru a cere rectificarea facturii, fiind vorba evident de o greseala, pentru ca 'este imposibil sa te suni singur timp de zero secunde la un pret atat de mare'.
Pe de alta parte, Xavier a argumentat ca in momentul in care a fost facturat apelul, el se afla la 9.000 de metri inaltime, zburand cu avionul spre Kiev, iar mobilul era inchis. Totusi, operatorii de la Orange au insistat ca el sa plateasca, 'cu simplul argument ca este posbil ca mobilul sa fi fost deschis si sa fi facut ciudatul apel', potrivit FACUA.
Culmea, Xavier a primit o alta factura pentru un telefon mobil tot de la Orange, in care apareau 20 de SMS trimise fara interventia sa, in mod automat, unor contacte din agenda sa si fara niciun continut. In fata refuzului Orange de a anula factura gresita, Xavier a decis sa se adreseze FACUA pentru a-i apara drepturile sale si de abia atunci Orange si-a recunoscut greseala.
Orange a anuntat, potrivit asociatiei consumatorilor, ca 'incidenta a fost provocata de o greseala in sistemele noastre care a afectat un numar foarte limitat de clienti pe care care i-am detectat si care a fost deja remediata'. Totusi cu trei zile inainte de a sesiza FACUA, Orange i-a trimis un mail lui Xavier in care il soma sa plateasca factura "in termen de maximum 5 zile".
Asociatia consumatorilor considera ca acest caz este o dovada a modului 'irational' in care companiile de telefonie mobila raspund reclamatiilor facute de clientii lor. Protocolul de a raspunde negativ la reclamatiile privind facturile emise arata ca o buna parte din plangeri nici macar nu sunt analizate. Chiar si atunci cand este vorba de sume mari pentru apeluri imposibile, de 'multe ori incearca sa hartuiasca clientul cu amenintarea de a-l trece in registrul railor platnici si de-al face pana la urma sa plateasca', asigura FACUA.
Acum, compania a anuntat asociatia consumatorilor ca va intra in legatura cu Xavier si cu alti pagubiti, pe care ii cifreaza in total la cinci, 'pentru a-i informa de problema si a le spune ca factura nu este valabila si ca le va trimite una corecta si, desigur, pentru a le cere scuze'.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private