BCR si Transfond au lansat serviciul de facturare electronica
Data publicarii: 23-08-2010 | Finante-BanciBanca Comerciala Romana (BCR) si Transfond au lansat luni serviciile de facturare electronica prin intermediul serviciului e-Factur@, care asigura emiterea facturilor si arhivarea, respectiv livrarea/transmiterea acestora integral in mediu electronic, inlocuind procesul similar desfasurat pe hartie.
Serviciul e-Factur@ este oferit sub forma unei aplicatii unice securizate, la care se pot conecta atat emitentii de facturi, cat si destinatarii acestora. Documentele arhivate au valoare de document justificativ din punct de vedere legal, nefiind necesara tiparirea si pastrarea acestora pe suport hartie, potrivit unui comunicat emis de cele doua institutii.
"La nivel operational, serviciul asigura imbunatatirea proceselor de monitorizare, accelerare, fluidizare si control al fluxurilor de numerar. Intentionam sa dezvoltam in viitor si optiunea transmiterii facturii electronice prin intermediul serviciului internet banking BCR catre destinatarii finali", a declarat directorul executiv al Directiei Tranzactii Bancare din cadrul BCR, Valentin Florin Galatanu.
Potrivit sefului departamentului Strategie si Marketing al Transfond, Razvan Faer, acest serviciu pune bazele pentru dezvoltarea facilitatii de reconciliere a facturilor emise cu platile incasate, care constituie al doilea serviciu cu valoare adaugata legat de plati, considerat de importanta majora pentru societatile comerciale din Uniunea Europeana. "Dezvoltarea serviciului s-a facut cu luarea in considerare a tendintelor europene generale si a cerintelor pietei locale, in conformitate cu prevederile legislative relevante (Codul Fiscal, Legea Semnaturii Electronice, Legea Arhivarii Documentelor in Format Electronic, Legea Contabilitatii)", a mai spus acesta.
Aplicatia de facturare electronica e-Factur@ este parametrizata pentru a procesa un volum de facturi cuprins intre 50 si 500 de mii zilnic, scalabil nelimitat. Sistemul central este administrat in totalitate de catre Transfond, atat tehnic, cat si functional, astfel incat clientii sa isi poata concentra/directiona eforturile catre alte zone de business, se mai arata in comunicat.
Transfond este operator al Sistemului Electronic de Plati: administrator si operator al sistemului SENT (casa automata de compensare), administrator tehnic si operator al sistemului ReGIS (sistemul de decontare pe baza bruta in timp real), conform mandatului acordat de catre Banca Nationala a Romaniei, operator tehnic al sistemului SaFIR (sistemul de depozitare si decontare a operatiunilor cu titluri de stat).
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri