BCR si Transfond au lansat serviciul de facturare electronica
Data publicarii: 23-08-2010 | Finante-BanciBanca Comerciala Romana (BCR) si Transfond au lansat luni serviciile de facturare electronica prin intermediul serviciului e-Factur@, care asigura emiterea facturilor si arhivarea, respectiv livrarea/transmiterea acestora integral in mediu electronic, inlocuind procesul similar desfasurat pe hartie.
Serviciul e-Factur@ este oferit sub forma unei aplicatii unice securizate, la care se pot conecta atat emitentii de facturi, cat si destinatarii acestora. Documentele arhivate au valoare de document justificativ din punct de vedere legal, nefiind necesara tiparirea si pastrarea acestora pe suport hartie, potrivit unui comunicat emis de cele doua institutii.
"La nivel operational, serviciul asigura imbunatatirea proceselor de monitorizare, accelerare, fluidizare si control al fluxurilor de numerar. Intentionam sa dezvoltam in viitor si optiunea transmiterii facturii electronice prin intermediul serviciului internet banking BCR catre destinatarii finali", a declarat directorul executiv al Directiei Tranzactii Bancare din cadrul BCR, Valentin Florin Galatanu.
Potrivit sefului departamentului Strategie si Marketing al Transfond, Razvan Faer, acest serviciu pune bazele pentru dezvoltarea facilitatii de reconciliere a facturilor emise cu platile incasate, care constituie al doilea serviciu cu valoare adaugata legat de plati, considerat de importanta majora pentru societatile comerciale din Uniunea Europeana. "Dezvoltarea serviciului s-a facut cu luarea in considerare a tendintelor europene generale si a cerintelor pietei locale, in conformitate cu prevederile legislative relevante (Codul Fiscal, Legea Semnaturii Electronice, Legea Arhivarii Documentelor in Format Electronic, Legea Contabilitatii)", a mai spus acesta.
Aplicatia de facturare electronica e-Factur@ este parametrizata pentru a procesa un volum de facturi cuprins intre 50 si 500 de mii zilnic, scalabil nelimitat. Sistemul central este administrat in totalitate de catre Transfond, atat tehnic, cat si functional, astfel incat clientii sa isi poata concentra/directiona eforturile catre alte zone de business, se mai arata in comunicat.
Transfond este operator al Sistemului Electronic de Plati: administrator si operator al sistemului SENT (casa automata de compensare), administrator tehnic si operator al sistemului ReGIS (sistemul de decontare pe baza bruta in timp real), conform mandatului acordat de catre Banca Nationala a Romaniei, operator tehnic al sistemului SaFIR (sistemul de depozitare si decontare a operatiunilor cu titluri de stat).
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025