Cum sa va intelegeti cu seful

Data publicarii: 30-08-2010 | HR/Cariere

Dezvoltarea unei relatii pozitive cu superiorul poate avea beneficii importante atat pe termen scurt, cat si pe termen lung. Acestea se pot fructifica intr-o atitudine prietenoasa din partea sefului sau chiar si in mariri de salariu.

Acomunica este primul pas in construirea unei relatii care poate avea efec-te pozitive cu managerul. "Sefii cei mai buni isi doresc o comunicare clara prin care angajatul sa se faca usor inteles, o comunicare sincera chiar si atunci cand vestile nu sunt cele mai bune si o comunicare focalizata pe solutii mai mult decat pe probleme", explica Eduard Ezeanu, consultant in cariera pentru Social Arts.

Cea mai importanta componenta a relatiei cu seful este increderea, iar aceasta poate fi construita in timp si bazata pe deschidere. "Doar atunci cand un sef stie ca poate conta pe tine sa spui ce crezi si sa faci ce spui, el va simti ca are o relatie de incredere cu tine", precizeaza Ezeanu. Mai mult, Marius Opris, partener Ascendis, explica faptul ca efectele pe care increderea le are asupra relatiei dintre oameni sunt magice. "Increderea pe care o acordam cuiva genereaza si ea incredere si se multiplica", sustine Opris.

In plus, seful isi doreste respect din partea subalternilor, indiferent de relatia pe care o are cu acestia. "Oricat de prieten ati fi cu angajatorul, luati in serios sarcinile care vi se dau si duceti-le cu responsabilitate la indeplinire, altfel este posibil sa va treziti concediat subit, chiar daca aveati impresia ca va intelegeti foarte bine", adauga Marian Rujoiu, manager -Extreme Training.

Integral in Romania Libera