Lipsa drumurilor ii alunga pe investitori
Data publicarii: 15-09-2010 | EconomieRomania are de pierdut din cauza calitatii nesatisfacatoare a infrastructurii de transport, precum si a numarului foarte mic de kilometri de autostrazi, respectiv 321 de kilometri.
"Problema transporturilor este nu numai una importanta, ci una vitala pentru dezvoltarea economica a Romaniei si pentru iesirea acesteia din criza", a spus Bruno Roche, presedintele Camerei de Comert, Industrie si Agricultura Franceze in Romania (CCIFER), potrivit Agerpres. Oficialul a subliniat ca intarzierea rezolvarii problemei infrastructurii de transport poate permite altor tari, cum ar fi Serbia sau Ungaria, sa propuna rute alternative, pentru ca au o retea mai buna de autostrazi.
Bruno Roche a spus ca momentan nu se pune problema ca investitorii francezi sa paraseasca Romania pentru a construi obiective in Serbia, pentru ca Romania este o piata incomparabil mai mare si pentru ca francofonia ii face pe francezi sa se simta bine in Romania. Ca sursa de finantare pentru noile autostrazi, presedintele CCIFER a sugerat parteneriatul public-privat, care functioneaza in toate tarile UE. "In Franta, avem 6.500 km de autostrazi, iar 95% dintre ele sunt concesionate. Oamenii sunt dispusi sa plateasca pentru a calatori mai bine. Daca pleci cu masina de la Bucuresti la Paris, ai nevoie de 24 de ore, dintre care 12 pana ajungi la Arad."
"Problema transporturilor este nu numai una importanta, ci una vitala pentru dezvoltarea economica a Romaniei si pentru iesirea acesteia din criza", a spus Bruno Roche, presedintele Camerei de Comert, Industrie si Agricultura Franceze in Romania (CCIFER), potrivit Agerpres. Oficialul a subliniat ca intarzierea rezolvarii problemei infrastructurii de transport poate permite altor tari, cum ar fi Serbia sau Ungaria, sa propuna rute alternative, pentru ca au o retea mai buna de autostrazi.
Bruno Roche a spus ca momentan nu se pune problema ca investitorii francezi sa paraseasca Romania pentru a construi obiective in Serbia, pentru ca Romania este o piata incomparabil mai mare si pentru ca francofonia ii face pe francezi sa se simta bine in Romania. Ca sursa de finantare pentru noile autostrazi, presedintele CCIFER a sugerat parteneriatul public-privat, care functioneaza in toate tarile UE. "In Franta, avem 6.500 km de autostrazi, iar 95% dintre ele sunt concesionate. Oamenii sunt dispusi sa plateasca pentru a calatori mai bine. Daca pleci cu masina de la Bucuresti la Paris, ai nevoie de 24 de ore, dintre care 12 pana ajungi la Arad."
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private