In 2010, romanii au cumparat 2,5 milioane de vacante
Data publicarii: 15-10-2010 | Turism
Chiar daca cererea de vacante a ramas neschimbata fata de anul trecut, agentiile au incasat mai putini bani, pentru ca romanii au ales preturile mai mici. In primele noua luni, agentiile au vandut 2,5 milioane de pachete de vacanta, la fel ca in aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce incasarile au scazut cu pana la 25%, a declarat Corina Martin, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
"Turismul intern a inregistrat o usoara crestere a numarului de turisti, fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar pentru vacantele in strainatate a fost raportata o stagnare. Referitor la incasari, acestea au scazut insa cu 10-25% pentru toate destinatiile, in conditiile in care majoritatea turistilor au ales pachete mai ieftine si sejururi scurte in destinatii mai apropiate", a explicat ea.
Martin spera ca 2011 sa fie un an al revenirii pentru piata de turism, dupa doi ani dificili, in care afacerile agentiilor au scazut constant. In privinta turismului intern, ea se bazeaza pe sustinerea campaniilor de oferte speciale si de promovare de catre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului. Cat despre incoming, Martin anticipeaza efectul pozitiv al promovarii noului brand turistic al Romaniei.
"Turismul intern a inregistrat o usoara crestere a numarului de turisti, fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar pentru vacantele in strainatate a fost raportata o stagnare. Referitor la incasari, acestea au scazut insa cu 10-25% pentru toate destinatiile, in conditiile in care majoritatea turistilor au ales pachete mai ieftine si sejururi scurte in destinatii mai apropiate", a explicat ea.
Martin spera ca 2011 sa fie un an al revenirii pentru piata de turism, dupa doi ani dificili, in care afacerile agentiilor au scazut constant. In privinta turismului intern, ea se bazeaza pe sustinerea campaniilor de oferte speciale si de promovare de catre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului. Cat despre incoming, Martin anticipeaza efectul pozitiv al promovarii noului brand turistic al Romaniei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall