Atac tip phishing impotriva posesorilor de carduri BRD
Data publicarii: 29-10-2010 | Finante-BanciIn urma unui atac tip phishing impotriva posesorilor de carduri BRD - Groupe Societe Generale, banca a reusit sa blocheze accesul la site-ul https://www.brd-net.ro/part/ro/idehom.html, potrivit directorului executiv al sucursalei Targu Mures si al BRD Grup Mures, Kalman Batha.
Blocarea site-ului s-a produs dupa ce s-a constatat ca acesta a fost comunicat prin e-mail mai multor persoane, in numele bancii, si era insotit de mesajul: 'Recent am determinat ca login-ul in contul dumneavoastra s-a realizat de pe diferite computere si au fost incercate o gama larga de parole pentru logare. Drept urmare contul dumneavoastra a fost blocat. Pentru a debloca contul va rugam sa va confirmati datele! Apasati link-ul de mai jos pentru a va confirma datele contului'.
'Centrala bancii ne-a informat cu privire la blocarea accesului la site-ul respectiv. Tentativa de phishing se referea la utilizatorii BRD-Net. Tentative similare au fost si la noi, si la alte banci. In 2010 nu am avut nicio informatie cu privire la o eventuala paguba de pe urma acestei activitati de phishing', a declarat pentru AGERPRES, Kalman Bartha.
Directorul executiv al BRD Grup Mures a precizat ca la accesarea BRD-Net, clientii sunt avertizati ca banca nu solicita, in nicio situatie, informatii confidentiale prin e-mail (user/parola, numar de card, data expirarii acestuia, codul PIN) si ca informatii precum parola si codul PIN nu trebuie divulgate sub nici un motiv, nimanui, nici macar Bancii.
Atacul s-a produs in urma cu doua zile, mesajul a fost adresat prin e-mail, iar pana in prezent niciun client nu a reclamat faptul ca ar fi cazut victima tentativei de phishing.
Centrala BRD-Groupe Societe Generale a anuntat miercuri oprirea, de joi, ora 22,00, pana vineri, ora 9,00, a retelei de ATM-uri si POS-uri a bancii in vederea realizarii unor lucrari de mentenanta, in acest interval cardurile emise de banca neputand fi utilizate pentru plati la comercianti si retrageri de numerar, in Romania sau in strainatate.
Conform unui comunicat al bancii, BRD-Groupe Societe Generale are 2,2 milioane de carduri valide si opereaza o retea de aproximativ 1.500 de ATM-uri si peste 20.000 POS-uri.
BRD - Groupe Societe Generale este cea de-a doua banca din Romania dupa totalul activelor. Banca are peste 2,5 milioane de clienti si opereaza o retea de 930 de unitati. BRD are cea de-a doua capitalizare bursiera la BVB.
Sursa: AGERPRES
Blocarea site-ului s-a produs dupa ce s-a constatat ca acesta a fost comunicat prin e-mail mai multor persoane, in numele bancii, si era insotit de mesajul: 'Recent am determinat ca login-ul in contul dumneavoastra s-a realizat de pe diferite computere si au fost incercate o gama larga de parole pentru logare. Drept urmare contul dumneavoastra a fost blocat. Pentru a debloca contul va rugam sa va confirmati datele! Apasati link-ul de mai jos pentru a va confirma datele contului'.
'Centrala bancii ne-a informat cu privire la blocarea accesului la site-ul respectiv. Tentativa de phishing se referea la utilizatorii BRD-Net. Tentative similare au fost si la noi, si la alte banci. In 2010 nu am avut nicio informatie cu privire la o eventuala paguba de pe urma acestei activitati de phishing', a declarat pentru AGERPRES, Kalman Bartha.
Directorul executiv al BRD Grup Mures a precizat ca la accesarea BRD-Net, clientii sunt avertizati ca banca nu solicita, in nicio situatie, informatii confidentiale prin e-mail (user/parola, numar de card, data expirarii acestuia, codul PIN) si ca informatii precum parola si codul PIN nu trebuie divulgate sub nici un motiv, nimanui, nici macar Bancii.
Atacul s-a produs in urma cu doua zile, mesajul a fost adresat prin e-mail, iar pana in prezent niciun client nu a reclamat faptul ca ar fi cazut victima tentativei de phishing.
Centrala BRD-Groupe Societe Generale a anuntat miercuri oprirea, de joi, ora 22,00, pana vineri, ora 9,00, a retelei de ATM-uri si POS-uri a bancii in vederea realizarii unor lucrari de mentenanta, in acest interval cardurile emise de banca neputand fi utilizate pentru plati la comercianti si retrageri de numerar, in Romania sau in strainatate.
Conform unui comunicat al bancii, BRD-Groupe Societe Generale are 2,2 milioane de carduri valide si opereaza o retea de aproximativ 1.500 de ATM-uri si peste 20.000 POS-uri.
BRD - Groupe Societe Generale este cea de-a doua banca din Romania dupa totalul activelor. Banca are peste 2,5 milioane de clienti si opereaza o retea de 930 de unitati. BRD are cea de-a doua capitalizare bursiera la BVB.
Sursa: AGERPRES
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI