Top 12 cele mai eficiente dieseluri compacte
Data publicarii: 26-11-2010 | AutoNoul clasament ADAC arata care sunt costurile reale ale masinilor.
Pana vor deveni populare si, evident, accesibile, autovehiculele electrice, masinile propulsate cu motorina raman cele mai economice, nu doar din punctul de vedere al consumului, ci si al costurilor de utilizare. Ultimele calcule, facute de ADAC pe modele compacte disponibile pe piata europeana, au condus la cel mai recent clasament al motoarelor diesel eficiente.
Clasamentul valabil pentru segmentul compact in luna octombrie 2010, realizat de ADAC, ia in calcul toate propulsoarele diesel de pe piata in segmentul respectiv, raportate la costurile de exploatare pe parcursul vietii unui automobil. Acesta este stabilit statistic, la o medie de 15.000 km anual, respectiv o perioada de detinere in proprietate de patru ani, aceasta fiind in principiu si media europeana. Mai departe sunt calculate costurile de utilizare ale unui automobil, in care sunt incluse, incepand de la pretul de achizitie, carburantul consumat, taxe, asigurari, revizii si reparatii postga-rantie. La final, din toate aceste costuri se scade valoarea medie de revanzare a automobilului respectiv, astfel incat rezulta costul final pe care proprietarul il plateste in cei patru ani.
Pana vor deveni populare si, evident, accesibile, autovehiculele electrice, masinile propulsate cu motorina raman cele mai economice, nu doar din punctul de vedere al consumului, ci si al costurilor de utilizare. Ultimele calcule, facute de ADAC pe modele compacte disponibile pe piata europeana, au condus la cel mai recent clasament al motoarelor diesel eficiente.
Clasamentul valabil pentru segmentul compact in luna octombrie 2010, realizat de ADAC, ia in calcul toate propulsoarele diesel de pe piata in segmentul respectiv, raportate la costurile de exploatare pe parcursul vietii unui automobil. Acesta este stabilit statistic, la o medie de 15.000 km anual, respectiv o perioada de detinere in proprietate de patru ani, aceasta fiind in principiu si media europeana. Mai departe sunt calculate costurile de utilizare ale unui automobil, in care sunt incluse, incepand de la pretul de achizitie, carburantul consumat, taxe, asigurari, revizii si reparatii postga-rantie. La final, din toate aceste costuri se scade valoarea medie de revanzare a automobilului respectiv, astfel incat rezulta costul final pe care proprietarul il plateste in cei patru ani.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private