Retailul in revenire catre nivelul anterior crizei
Data publicarii: 26-11-2010 | ActualitateCu toate acestea, pentru 2011 nu se asteapta o revenire a investitiilor importante in dezvoltarile de retail
Stabilitatea de astazi va face loc in 2011 unei reveniri in sectorul de retail legate de piata spatiilor existente, dar in continuare cu o diferentiere puternica intre locatiile de prim-rang si cele secundare. In acelasi timp, la nivel european, competitia dintre retaileri pentru cel mai bun spatiu s-a ascutit. Pe fondul unei reveniri economice globale neregulate vor exista diferente importante in ceea ce priveste performantele diferitelor piete de retail cu cresteri accentuate in unele tari si performante reduse in altele, se arata in ultimul raport Cushman&Wakefield.
Unul din factorii-cheie pentru retailul european este indicele de incredere al consumatorilor (Consumer Confidence Index) care la nivel european a capatat o tendinta de revenire la cotele de dinaintea declansarii crizei economice. Astfel, in cel de-al treilea trimestru al acestui an, increderea consumatorilor a crescut in Europa de Vest cu 52%, exceptie facand doar Marea Britanie (-65%) si Portugalia (-26%), dar a scazut in Europa de Sud si Est, cu 13%. In aceste regiuni, doar Cehia, Romania si Grecia au inregistrat scaderi peste medie, de -19%, -17%, respectiv -70%.
Stabilitatea de astazi va face loc in 2011 unei reveniri in sectorul de retail legate de piata spatiilor existente, dar in continuare cu o diferentiere puternica intre locatiile de prim-rang si cele secundare. In acelasi timp, la nivel european, competitia dintre retaileri pentru cel mai bun spatiu s-a ascutit. Pe fondul unei reveniri economice globale neregulate vor exista diferente importante in ceea ce priveste performantele diferitelor piete de retail cu cresteri accentuate in unele tari si performante reduse in altele, se arata in ultimul raport Cushman&Wakefield.
Unul din factorii-cheie pentru retailul european este indicele de incredere al consumatorilor (Consumer Confidence Index) care la nivel european a capatat o tendinta de revenire la cotele de dinaintea declansarii crizei economice. Astfel, in cel de-al treilea trimestru al acestui an, increderea consumatorilor a crescut in Europa de Vest cu 52%, exceptie facand doar Marea Britanie (-65%) si Portugalia (-26%), dar a scazut in Europa de Sud si Est, cu 13%. In aceste regiuni, doar Cehia, Romania si Grecia au inregistrat scaderi peste medie, de -19%, -17%, respectiv -70%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză