BNR: 40% din fondurile europene vor ramane in tara dupa accesare
Data publicarii: 16-12-2010 | Finante-BanciIesirea din criza depinde de noi, de momentul in care vor fi corectate dezechilibrele pentru a fi credibili si a deveni parteneri viabili in relatia cu creditorii si investitorii, a declarat Florin Georgescu, prim-viceguvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR).
'Trebuie sa accesam fondurile europene. Ele sunt motorul', a spus oficialul BNR cu ocazia 'Zilelor portilor deschise pentru studentii economisti'. Potrivit acestuia, dupa ce accesam fondurile europene, o sa scada si rata somajului, deficitul extern. El a mai spus ca 40% din bani vor ramane in tara, restul se vor duce in afara.
"Avem de atras vreo 30 miliarde euro in total. Am atras foarte putin pana in prezent, vreo 10%. Trebuie sa ne mobilizam cu totii, autoritatile, factorii decizionali competenti pentru a accede aceste fonduri necesare economiei reale. Sunt fonduri pentru modernizarea economiei reale, fonduri pentru dezvoltarea agriculturii, dezvoltarea industriei alimentare, ca sa ridici importurile, sa reduci dezechilibrul comercial si valutar al tarii, pentru infrastructura localitatilor, pentru imbunatatirea retelelor de canalizare, a retelelor de energie termica, alimentare cu apa si asa mai departe", a declarat Geogescu.
Potrivit acestuia, sunt cinci 'pedale' pe care trebuie sa le apese autoritatile si anume politica bugetara, politica monetara, politica valutara, politica veniturilor populatiei si cea de ajustare structurala.
El a mai spus ca, pentru a scadea evaziunea fiscala, Romania are nevoie de un cod fiscal mai ferm.
'E adevarat, evaziune zero nu exista nicaieri in lume, asa cum nu exista nicio tara in care sa nu fie gripa sau hepatita A', spune Georgescu.
Oficialul bancii centrale a mai afirmat ca tocmai cei care nu platesc impozite si taxe la nivelul cuvenit beneficiaza de cheltuielile publice. Spre exemplu, ei folosesc mai mult soselele, cu masini scumpe, in timp ce persoana care plateste merge pe jos, in adidasi.
El a asemanat economia Romaniei cu un automobil Dacia Logan. Georgescu spune ca Loganul merge, de exemplu, cu 90 de km/ora, iar noi am incercat sa mergem cu mai mult, am consumat prea mult combustibil si s-au deteriorat piesele. 'Soferii nostri, desi li s-a spus sa nu depaseasca 90 km/h, ei au turat pana la 120 si au mers si cu benzina imprumutata', a explicat Georgescu.
Sursa: AGERPRES
'Trebuie sa accesam fondurile europene. Ele sunt motorul', a spus oficialul BNR cu ocazia 'Zilelor portilor deschise pentru studentii economisti'. Potrivit acestuia, dupa ce accesam fondurile europene, o sa scada si rata somajului, deficitul extern. El a mai spus ca 40% din bani vor ramane in tara, restul se vor duce in afara.
"Avem de atras vreo 30 miliarde euro in total. Am atras foarte putin pana in prezent, vreo 10%. Trebuie sa ne mobilizam cu totii, autoritatile, factorii decizionali competenti pentru a accede aceste fonduri necesare economiei reale. Sunt fonduri pentru modernizarea economiei reale, fonduri pentru dezvoltarea agriculturii, dezvoltarea industriei alimentare, ca sa ridici importurile, sa reduci dezechilibrul comercial si valutar al tarii, pentru infrastructura localitatilor, pentru imbunatatirea retelelor de canalizare, a retelelor de energie termica, alimentare cu apa si asa mai departe", a declarat Geogescu.
Potrivit acestuia, sunt cinci 'pedale' pe care trebuie sa le apese autoritatile si anume politica bugetara, politica monetara, politica valutara, politica veniturilor populatiei si cea de ajustare structurala.
El a mai spus ca, pentru a scadea evaziunea fiscala, Romania are nevoie de un cod fiscal mai ferm.
'E adevarat, evaziune zero nu exista nicaieri in lume, asa cum nu exista nicio tara in care sa nu fie gripa sau hepatita A', spune Georgescu.
Oficialul bancii centrale a mai afirmat ca tocmai cei care nu platesc impozite si taxe la nivelul cuvenit beneficiaza de cheltuielile publice. Spre exemplu, ei folosesc mai mult soselele, cu masini scumpe, in timp ce persoana care plateste merge pe jos, in adidasi.
El a asemanat economia Romaniei cu un automobil Dacia Logan. Georgescu spune ca Loganul merge, de exemplu, cu 90 de km/ora, iar noi am incercat sa mergem cu mai mult, am consumat prea mult combustibil si s-au deteriorat piesele. 'Soferii nostri, desi li s-a spus sa nu depaseasca 90 km/h, ei au turat pana la 120 si au mers si cu benzina imprumutata', a explicat Georgescu.
Sursa: AGERPRES
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private