BNR: 40% din fondurile europene vor ramane in tara dupa accesare
Data publicarii: 16-12-2010 | Finante-BanciIesirea din criza depinde de noi, de momentul in care vor fi corectate dezechilibrele pentru a fi credibili si a deveni parteneri viabili in relatia cu creditorii si investitorii, a declarat Florin Georgescu, prim-viceguvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR).
'Trebuie sa accesam fondurile europene. Ele sunt motorul', a spus oficialul BNR cu ocazia 'Zilelor portilor deschise pentru studentii economisti'. Potrivit acestuia, dupa ce accesam fondurile europene, o sa scada si rata somajului, deficitul extern. El a mai spus ca 40% din bani vor ramane in tara, restul se vor duce in afara.
"Avem de atras vreo 30 miliarde euro in total. Am atras foarte putin pana in prezent, vreo 10%. Trebuie sa ne mobilizam cu totii, autoritatile, factorii decizionali competenti pentru a accede aceste fonduri necesare economiei reale. Sunt fonduri pentru modernizarea economiei reale, fonduri pentru dezvoltarea agriculturii, dezvoltarea industriei alimentare, ca sa ridici importurile, sa reduci dezechilibrul comercial si valutar al tarii, pentru infrastructura localitatilor, pentru imbunatatirea retelelor de canalizare, a retelelor de energie termica, alimentare cu apa si asa mai departe", a declarat Geogescu.
Potrivit acestuia, sunt cinci 'pedale' pe care trebuie sa le apese autoritatile si anume politica bugetara, politica monetara, politica valutara, politica veniturilor populatiei si cea de ajustare structurala.
El a mai spus ca, pentru a scadea evaziunea fiscala, Romania are nevoie de un cod fiscal mai ferm.
'E adevarat, evaziune zero nu exista nicaieri in lume, asa cum nu exista nicio tara in care sa nu fie gripa sau hepatita A', spune Georgescu.
Oficialul bancii centrale a mai afirmat ca tocmai cei care nu platesc impozite si taxe la nivelul cuvenit beneficiaza de cheltuielile publice. Spre exemplu, ei folosesc mai mult soselele, cu masini scumpe, in timp ce persoana care plateste merge pe jos, in adidasi.
El a asemanat economia Romaniei cu un automobil Dacia Logan. Georgescu spune ca Loganul merge, de exemplu, cu 90 de km/ora, iar noi am incercat sa mergem cu mai mult, am consumat prea mult combustibil si s-au deteriorat piesele. 'Soferii nostri, desi li s-a spus sa nu depaseasca 90 km/h, ei au turat pana la 120 si au mers si cu benzina imprumutata', a explicat Georgescu.
Sursa: AGERPRES
'Trebuie sa accesam fondurile europene. Ele sunt motorul', a spus oficialul BNR cu ocazia 'Zilelor portilor deschise pentru studentii economisti'. Potrivit acestuia, dupa ce accesam fondurile europene, o sa scada si rata somajului, deficitul extern. El a mai spus ca 40% din bani vor ramane in tara, restul se vor duce in afara.
"Avem de atras vreo 30 miliarde euro in total. Am atras foarte putin pana in prezent, vreo 10%. Trebuie sa ne mobilizam cu totii, autoritatile, factorii decizionali competenti pentru a accede aceste fonduri necesare economiei reale. Sunt fonduri pentru modernizarea economiei reale, fonduri pentru dezvoltarea agriculturii, dezvoltarea industriei alimentare, ca sa ridici importurile, sa reduci dezechilibrul comercial si valutar al tarii, pentru infrastructura localitatilor, pentru imbunatatirea retelelor de canalizare, a retelelor de energie termica, alimentare cu apa si asa mai departe", a declarat Geogescu.
Potrivit acestuia, sunt cinci 'pedale' pe care trebuie sa le apese autoritatile si anume politica bugetara, politica monetara, politica valutara, politica veniturilor populatiei si cea de ajustare structurala.
El a mai spus ca, pentru a scadea evaziunea fiscala, Romania are nevoie de un cod fiscal mai ferm.
'E adevarat, evaziune zero nu exista nicaieri in lume, asa cum nu exista nicio tara in care sa nu fie gripa sau hepatita A', spune Georgescu.
Oficialul bancii centrale a mai afirmat ca tocmai cei care nu platesc impozite si taxe la nivelul cuvenit beneficiaza de cheltuielile publice. Spre exemplu, ei folosesc mai mult soselele, cu masini scumpe, in timp ce persoana care plateste merge pe jos, in adidasi.
El a asemanat economia Romaniei cu un automobil Dacia Logan. Georgescu spune ca Loganul merge, de exemplu, cu 90 de km/ora, iar noi am incercat sa mergem cu mai mult, am consumat prea mult combustibil si s-au deteriorat piesele. 'Soferii nostri, desi li s-a spus sa nu depaseasca 90 km/h, ei au turat pana la 120 si au mers si cu benzina imprumutata', a explicat Georgescu.
Sursa: AGERPRES
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an