BNR: 40% din fondurile europene vor ramane in tara dupa accesare
Data publicarii: 16-12-2010 | Finante-BanciIesirea din criza depinde de noi, de momentul in care vor fi corectate dezechilibrele pentru a fi credibili si a deveni parteneri viabili in relatia cu creditorii si investitorii, a declarat Florin Georgescu, prim-viceguvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR).
'Trebuie sa accesam fondurile europene. Ele sunt motorul', a spus oficialul BNR cu ocazia 'Zilelor portilor deschise pentru studentii economisti'. Potrivit acestuia, dupa ce accesam fondurile europene, o sa scada si rata somajului, deficitul extern. El a mai spus ca 40% din bani vor ramane in tara, restul se vor duce in afara.
"Avem de atras vreo 30 miliarde euro in total. Am atras foarte putin pana in prezent, vreo 10%. Trebuie sa ne mobilizam cu totii, autoritatile, factorii decizionali competenti pentru a accede aceste fonduri necesare economiei reale. Sunt fonduri pentru modernizarea economiei reale, fonduri pentru dezvoltarea agriculturii, dezvoltarea industriei alimentare, ca sa ridici importurile, sa reduci dezechilibrul comercial si valutar al tarii, pentru infrastructura localitatilor, pentru imbunatatirea retelelor de canalizare, a retelelor de energie termica, alimentare cu apa si asa mai departe", a declarat Geogescu.
Potrivit acestuia, sunt cinci 'pedale' pe care trebuie sa le apese autoritatile si anume politica bugetara, politica monetara, politica valutara, politica veniturilor populatiei si cea de ajustare structurala.
El a mai spus ca, pentru a scadea evaziunea fiscala, Romania are nevoie de un cod fiscal mai ferm.
'E adevarat, evaziune zero nu exista nicaieri in lume, asa cum nu exista nicio tara in care sa nu fie gripa sau hepatita A', spune Georgescu.
Oficialul bancii centrale a mai afirmat ca tocmai cei care nu platesc impozite si taxe la nivelul cuvenit beneficiaza de cheltuielile publice. Spre exemplu, ei folosesc mai mult soselele, cu masini scumpe, in timp ce persoana care plateste merge pe jos, in adidasi.
El a asemanat economia Romaniei cu un automobil Dacia Logan. Georgescu spune ca Loganul merge, de exemplu, cu 90 de km/ora, iar noi am incercat sa mergem cu mai mult, am consumat prea mult combustibil si s-au deteriorat piesele. 'Soferii nostri, desi li s-a spus sa nu depaseasca 90 km/h, ei au turat pana la 120 si au mers si cu benzina imprumutata', a explicat Georgescu.
Sursa: AGERPRES
'Trebuie sa accesam fondurile europene. Ele sunt motorul', a spus oficialul BNR cu ocazia 'Zilelor portilor deschise pentru studentii economisti'. Potrivit acestuia, dupa ce accesam fondurile europene, o sa scada si rata somajului, deficitul extern. El a mai spus ca 40% din bani vor ramane in tara, restul se vor duce in afara.
"Avem de atras vreo 30 miliarde euro in total. Am atras foarte putin pana in prezent, vreo 10%. Trebuie sa ne mobilizam cu totii, autoritatile, factorii decizionali competenti pentru a accede aceste fonduri necesare economiei reale. Sunt fonduri pentru modernizarea economiei reale, fonduri pentru dezvoltarea agriculturii, dezvoltarea industriei alimentare, ca sa ridici importurile, sa reduci dezechilibrul comercial si valutar al tarii, pentru infrastructura localitatilor, pentru imbunatatirea retelelor de canalizare, a retelelor de energie termica, alimentare cu apa si asa mai departe", a declarat Geogescu.
Potrivit acestuia, sunt cinci 'pedale' pe care trebuie sa le apese autoritatile si anume politica bugetara, politica monetara, politica valutara, politica veniturilor populatiei si cea de ajustare structurala.
El a mai spus ca, pentru a scadea evaziunea fiscala, Romania are nevoie de un cod fiscal mai ferm.
'E adevarat, evaziune zero nu exista nicaieri in lume, asa cum nu exista nicio tara in care sa nu fie gripa sau hepatita A', spune Georgescu.
Oficialul bancii centrale a mai afirmat ca tocmai cei care nu platesc impozite si taxe la nivelul cuvenit beneficiaza de cheltuielile publice. Spre exemplu, ei folosesc mai mult soselele, cu masini scumpe, in timp ce persoana care plateste merge pe jos, in adidasi.
El a asemanat economia Romaniei cu un automobil Dacia Logan. Georgescu spune ca Loganul merge, de exemplu, cu 90 de km/ora, iar noi am incercat sa mergem cu mai mult, am consumat prea mult combustibil si s-au deteriorat piesele. 'Soferii nostri, desi li s-a spus sa nu depaseasca 90 km/h, ei au turat pana la 120 si au mers si cu benzina imprumutata', a explicat Georgescu.
Sursa: AGERPRES
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025