Cardurile de fidelitate: profit pentru emitenti, facilitati pentru clienti

Data publicarii: 11-09-2006
Pentru atragerea clientilor, tot mai multe firme autohtone si internationale apeleaza la o strategie simpla de marketing: cardurile de fidelitate, titreaza Adevarul. Fie ca vorbim de companii de fitness, cazinouri, restaurante, farmacii sau supermarketuri, cardul de fidelitate pe baza caruia sunt oferite diferite facilitati financiare este nelipsit, astfel ca portofelele romanilor au ajuns sa fie doldora, in cele mai multe cazuri, nu de bani, ci de carduri. O afacere banoasa pentru mai multi agenti economici, dar si pentru consumator, care poate beneficia de reduceri cuprinse intre 2 si 20%  din valoarea produsului.

Dezvoltarea accelerata a promotiilor bazate pe carduri de fidelitate determina efecte benefice in lant: businessurile bazate pe productia de carduri, dar si cele orientate spre furnizarea de echipament tehnic necesar imprimarii cunosc un adevarat boom.

Crestere anuala de 25-30%

"Anul trecut, cifra de afaceri a inregistrat un salt de 100% fata de 2004, iar pentru 2006 estimez un avans de 150%, fata de 2005", ne-a declarat Gabriel Anghelus, director al Printcard Cluj - companie specializata pe vanzarea de echipamente pentru productia de carduri. In prezent, exista doar 7-8 firme furnizoare de echipamente, care invart pe degete o piata estimata la circa 500.000 de euro, insa cu un potential foarte mare de dezvoltare. Ocazional, Anghelus preia si comenzile de carduri.
"Cererile multe sunt pentru tiraje mici, insa am si clienti care vor peste 10.000 de carduri pe luna", spune oficialul Printcard. Daniel serbanescu, directorul DigiMarc Bucuresti, nu se teme de concurenta marilor jucatori din piata, precum Supercard sau Rolf Card Industrial, considerand ca exista loc pentru toti.

"Marii consumatori de carduri au canale deja create, insa piata medie si mica ofera un potential de dezvoltare foarte mare. Cererile pentru carduri cresc, semestrial, cu circa 10-15%", spune serbanescu. DigiMarc asigura cardurile de fidelitate pentru clientii companiilor Berloni, Medlife, Unita Turism, Miko Beauty Center etc. In ultimii trei ani, piata cardurilor comerciale a inregistrat un avans de 25-30% anual, procentul fiind similar si pentru anul in curs. In functie de calitate si caracteristici, pretul unui card variaza intre 10 centi si 2,5 euro.

Clientii - atrasi de facilitatile oferite pe card

Sensiblu, primul retailer de produse farmaceutice care a introdus conceptul de card de fidelitate, are in prezent peste un milion de de carduri, in ultimele sase luni fiind inregistrati peste 500.000 de clienti activi. "Media cardurilor emise lunar este de 31.500. Asta inseamna 1.050 de posesori noi pe zi. 45% din tranzactii se efectueaza lunar pe card, 53% din cifra de afaceri a companiei fiind inregistrata pe cardul Sensiblu", ne-a declarat Lucian Neacsu, marketing manager la Sensiblu. In 2005, compania a investit in jur de 1,7 milioane de euro intr-un program de CRM (customer relationship management – organizarea relatiilor cu clientii), in costurile de mentenanta a sistemului, precum si in discounturi oferite clientilor.

Cardurile de fidelitate sunt prezente si in farmaciile Help Net, aceasta retea oferind o reducere de 5% pentru orice produs cumparat in retea, cu exceptia retetelor compensate. "In doar cinci ani am reusit sa ajungem la peste 450.000 de carduri, ceea ce inseamna peste 450.000 de clienti care recunosc si apreciaza serviciile noastre", spune Monica Popescu, PR Executive Help Net Pharma.

In reteaua companiilor de transport aerian Air France si KLM, programul Flying Blue numara deja 11 milioane de membri. "Flying Blue ofera oportunitatea de a acumula si utiliza mile, acordand bonusuri legate de clasa de calatorie sau de statutul cardului", precizeaza Emanuela Doicu, Marketing&PR manager. Companiile de telefonie mobila, dar si hotelurile sunt si ele mari consumatoare de carduri. Potrivit directorului de vanzari al Plasticard Bucuresti, Mihai Davidescu, operatorul de telefonie mobila Zapp are peste 50.000 de carduri de fidelitate, in timp ce Orange si Intercontinental numara in jur de 20.000 de carduri, fiecare.

Polonezii vor sa investeasca intr-o fabrica de carduri

Firma AA Card Point, reprezentantul pe piata romaneasca al producatorului numarul unu de carduri din Polonia, si-a deschis sucursala in iunie, anul curent. Potrivit reprezentantului companiei, Alina Meleaca, deschiderea sucursalei face parte dintr-un proiect mai amplu al carui obiectiv este constructia, la Bucuresti sau Brasov, a unei fabrici de producere a cardurilor. "Se fac deja cercetari privind rentabilitatea unei astfel de afaceri. Din iunie si pana in prezent am distribuit circa 700.000 de carduri importate din Polonia, ceea ce inseamna ca exista potential de dezvoltare. Mai mult decat atat, analistii din domeniu estimeaza o dublare a pietei cardurilor comerciale in 2007", a declarat Meleaca pentru cotidianul Adevarul.

Adevarul.

Ultimele stiri pe BankNews.ro: