Bancile sunt dispuse sa accepte medierea diferendelor cu clientii

Data publicarii: 19-01-2011 | Finante-Banci

Presedintele Asociatiei mediatorilor financiar-bancari spune insa ca in Romania lucrurile sunt de-abia la inceput

Institutia mediatorului in domeniul financiar-bancar este foarte noua. Ca atare, nici clientii nemultumiti nu sunt constienti de eficienta acestei me-tode, comparativ cu deja clasica rezolvare pe cale judiciara, nici bancile nu sunt in totalitate pregatite in a-si desemna reprezentantii in astfel de negocieri.

Cu toate acestea, medierea este o procedura care cadreaza cu insusi spiritul romanilor, dispusi sa discute si chiar sa negocieze.

Medierea diferendelor aparute in contractele de natura financiar-bancara se practica de foarte putin timp in Romania. De altfel, legislatia existenta nici nu defineste strict profesia de "mediator financiar-bancar", ci doar pe cea de "mediator". Insa, ca si in cazul celorlalte profesiuni liberale, fiecare persoana care imbratiseaza aceasta meserie se poate specializa ulterior, prin practica si instruire, intr-o forma sau alta de mediere.

Integral in Financiarul.com