Greseala bancii? Sa plateasca clientul
Data publicarii: 26-01-2011 | Finante-BanciSituatiile de erori bancare suportate de clienti sunt in crestere. Avocatii recomanda o analizare mai atenta a contractului, negocierea clauzelor cu bancile sau, in ultima instanta, apelarea la autoritatile competente.
Ramona Toncian a vrut sa transfere, in urma cu patru luni, suma de 8.000 de lei dintr-un cont de economii detinut la o banca intr-un alt cont, deschis la alta banca. La efectuarea transferului, functionarul bancar a greSit insa numarul contului. Astfel, banii au ajuns in contul altei persoane care, ulterior, a retras toata suma nou-aparuta. In urma sesizarii facute, banca i-a comunicat Ramonei T. ca iSi va recupera banii dupa ce institutia financiara, la randul ei, ii va recupera de la persoana in contul careia au ajuns banii din greSeala Si cu care momentan banca este in proces de judecata, aSteptandu-se rezultatul unei executari silite. In cazul in care executarea se va finaliza cu succes, banca va putea sa ii returneze Ramonei Toncian suma datorata.
Acesta este doar unul dintre cele peste 12.000 de cazuri raportate de catre clientii bancari Autoritatii Nationale de Protectie a Consumatorului (ANPC) in 2010. Unele dintre acestea au legatura cu OUG nr. 50/2010, insa alte cazuri, precum Si cel de mai sus, nu sunt neaparat legate de reglementarea mentionata.
Probleme: dobanda Si comisioanele
Gheorghe Piperea, avocat Si fondator al societatii Piperea Si Asociatii, afirma ca, dintre cazurile intalnite in practica, cele mai multe au avut legatura cu "dobanda calculata pe baza indicelui de referinta interna a bancii, variabila teoretic dupa conjuncturile pietei, dar in fapt dupa vointa proprie a bancii, sau cu comisioanele bancare".
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București