Greseala bancii? Sa plateasca clientul

Data publicarii: 26-01-2011 | Finante-Banci


Situatiile de erori bancare suportate de clienti sunt in crestere. Avocatii recomanda o analizare mai atenta a contractului, negocierea clauzelor cu bancile sau, in ultima instanta, apelarea la autoritatile competente.

Ramona Toncian a vrut sa transfere, in urma cu patru luni, suma de 8.000 de lei dintr-un cont de economii detinut la o banca intr-un alt cont, deschis la alta banca. La efectuarea transferului, functionarul bancar a greSit insa numarul contului. Astfel, banii au ajuns in contul altei persoane care, ulterior, a retras toata suma nou-aparuta. In urma sesizarii facute, banca i-a comunicat Ramonei T. ca iSi va recupera banii dupa ce institutia financiara, la randul ei, ii va recupera de la persoana in contul careia au ajuns banii din greSeala Si cu care momentan banca este in proces de judecata, aSteptandu-se rezultatul unei executari silite. In cazul in care executarea se va finaliza cu succes, banca va putea sa ii returneze Ramonei Toncian suma datorata.

Acesta este doar unul dintre cele peste 12.000 de cazuri raportate de catre clientii bancari Autoritatii Nationale de Protectie a Consumatorului (ANPC) in 2010. Unele dintre acestea au legatura cu OUG nr. 50/2010, insa alte cazuri, precum Si cel de mai sus, nu sunt neaparat legate de reglementarea mentionata.

Probleme: dobanda Si comisioanele

Gheorghe Piperea, avocat Si fondator al societatii Piperea Si Asociatii, afirma ca, dintre cazurile intalnite in practica, cele mai multe au avut legatura cu "dobanda calculata pe baza indicelui de referinta interna a bancii, variabila teoretic dupa conjuncturile pietei, dar in fapt dupa vointa proprie a bancii, sau cu comisioanele bancare". 

 

citeste integral: capital.ro

Ultimele stiri pe BankNews.ro: