Greseala bancii? Sa plateasca clientul
Data publicarii: 26-01-2011 | Finante-BanciSituatiile de erori bancare suportate de clienti sunt in crestere. Avocatii recomanda o analizare mai atenta a contractului, negocierea clauzelor cu bancile sau, in ultima instanta, apelarea la autoritatile competente.
Ramona Toncian a vrut sa transfere, in urma cu patru luni, suma de 8.000 de lei dintr-un cont de economii detinut la o banca intr-un alt cont, deschis la alta banca. La efectuarea transferului, functionarul bancar a greSit insa numarul contului. Astfel, banii au ajuns in contul altei persoane care, ulterior, a retras toata suma nou-aparuta. In urma sesizarii facute, banca i-a comunicat Ramonei T. ca iSi va recupera banii dupa ce institutia financiara, la randul ei, ii va recupera de la persoana in contul careia au ajuns banii din greSeala Si cu care momentan banca este in proces de judecata, aSteptandu-se rezultatul unei executari silite. In cazul in care executarea se va finaliza cu succes, banca va putea sa ii returneze Ramonei Toncian suma datorata.
Acesta este doar unul dintre cele peste 12.000 de cazuri raportate de catre clientii bancari Autoritatii Nationale de Protectie a Consumatorului (ANPC) in 2010. Unele dintre acestea au legatura cu OUG nr. 50/2010, insa alte cazuri, precum Si cel de mai sus, nu sunt neaparat legate de reglementarea mentionata.
Probleme: dobanda Si comisioanele
Gheorghe Piperea, avocat Si fondator al societatii Piperea Si Asociatii, afirma ca, dintre cazurile intalnite in practica, cele mai multe au avut legatura cu "dobanda calculata pe baza indicelui de referinta interna a bancii, variabila teoretic dupa conjuncturile pietei, dar in fapt dupa vointa proprie a bancii, sau cu comisioanele bancare".
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut