Rezultatele irelevante la cautari, principala problema a Google

Data publicarii: 02-02-2011 | IT&C



Gigantul american Google, numarul unu in cautarile pe internet, se afla in fata celei mai mari provocari: sa scape de armata de "spammeri" de care s-a inconjurat - adica de proprietarii de site-uri care au invatat cum trebuie sa arate si ce trebuie sa contina o pagina web pentru a aparea cat mai sus in cautarile facute de utilizatori pe internet, chiar in conditiile in care pe pagina nici macar nu se gaseste de fapt raspunsul la intrebari, scrie cotidianul britanic The Guardian.

"Exista deci probleme acasa la Google. Agitatia nu este insa in interiorul companiei, ci in randul clientilor care incep sa descopere ca atunci cand realizeaza diferite cautari pe net - de exemplu pentru a evalua sau cumpara diferite produse consumer - cum sunt masinile de spalat vase sau husele pentru iPhone 4 - sau daca vor sa gaseasca un site util care sa le raspunda unor intrebari, rezultatele Google sunt pline de spam - de rezultate irelevante", scrie The Guardian.

In fapt, problema care a afectat prima generatie de motoare de cautare - cum este Altavista, pare acum sa devina din ce in ce mai vizibila si in cazul Google, care s-a distantat la inceput de rivalii sai tocmai pentru ca filtra atat de eficient spamul, comenteaza publicatia britanica.

Nu este insa vorba doar de rezultatele la cautarile efectuate pentru a cumpara diferite produse, servicii sau echipamente, ci si de cercetarile academice. Intr-un articol publicat pe blogul de tehnologie TechCrunch, Vivek Wadhwa - de la Universitatea Berkeley din California, povesteste cum le-a cerut studentilor sa realizeze o cercetare despre fondurile de investitii.

 

NewsIn