Turismul romanesc a reusit sa iasa din criza, spune Elena Udrea
Data publicarii: 17-02-2011 | TurismMinistrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, a declarat joi ca turismul romanesc a reusit sa iasa din criza, bazandu-se pe datele publicate la inceputul acestei luni de Institutul National de Statistica (INS).
"In ultimele raportari ale INS la capitolul servicii, contributia in PIB pentru 2010 la categoria agentii turistice si tour-operatori a avut o crestere de 14,9% in trimestrul unu, 8,2% in trimestrul al doilea, 24,1% in trimestrul al treilea si 37,2% in ultimul trimestru. Este important sa creasca contributia turismului la PIB", a spus Elena Udrea.
In plus, hotelurile si restaurantele au contribuit si ele la PIB anul trecut, cu 7,4% in primul trimestru, cu 16,2% in trimestrul II, cu 8,6% in cel de-al treilea trimestru si cu 16,3% in trimestrul patru.
De asemenea, potrivit INS, numarul vizitatorilor straini in Romania inregistrati la punctele de frontiera a fost in 2010 de 7.498.300, in scadere cu 1% fata de anul precedent, majoritatea provenind din tari situate in Europa (94,7%). Din statele Uniunii Europene s-au inregistrat 59,4% din totalul sosirilor vizitatorilor straini in Romania, cele mai multe fiind din Ungaria (38,9%), Bulgaria (17,6%), Germania (8,9%), Italia (7,4%).
Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, a prezentat joi Planul de marketing strategic si operational pentru Romania 2011-2015, ce are un buget total alocat de 118,4 milioane euro, din fonduri europene, din care pentru acest an isi propune sa cheltuiasca suma de 21,5 milioane euro.
Planurile operationale de marketing sunt destinate pentru sase produse: turismul rural, parcuri si natura salbatica, sanatate si wellness, activ si aventura, circuite, city breaks.
Planul de marketing strategic si operational 2011 - 2015 pentru turismul Romaniei a fost elaborat pentru Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului de catre compania Horwath HTL. Contractul, cu o valoare de 503.906 lei, a fost atribuit in urma cererii de oferte organizate in octombrie de minister si face parte din programul de redefinire a imaginii turismului romanesc finantat din fonduri europene nerambursabile.
Planul strategic trebuie sa defineasca strategiile generale de marketing pe urmatorii cinci ani: portofoliul de produse, publicuri-tinta, piete georgrafice, distributia, comunicarea, strategiile de pozitionare si un set de planuri operationale pentru sectoarele/produsele turistice cele mai importante.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii