Turismul romanesc a reusit sa iasa din criza, spune Elena Udrea
Data publicarii: 17-02-2011 | TurismMinistrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, a declarat joi ca turismul romanesc a reusit sa iasa din criza, bazandu-se pe datele publicate la inceputul acestei luni de Institutul National de Statistica (INS).
"In ultimele raportari ale INS la capitolul servicii, contributia in PIB pentru 2010 la categoria agentii turistice si tour-operatori a avut o crestere de 14,9% in trimestrul unu, 8,2% in trimestrul al doilea, 24,1% in trimestrul al treilea si 37,2% in ultimul trimestru. Este important sa creasca contributia turismului la PIB", a spus Elena Udrea.
In plus, hotelurile si restaurantele au contribuit si ele la PIB anul trecut, cu 7,4% in primul trimestru, cu 16,2% in trimestrul II, cu 8,6% in cel de-al treilea trimestru si cu 16,3% in trimestrul patru.
De asemenea, potrivit INS, numarul vizitatorilor straini in Romania inregistrati la punctele de frontiera a fost in 2010 de 7.498.300, in scadere cu 1% fata de anul precedent, majoritatea provenind din tari situate in Europa (94,7%). Din statele Uniunii Europene s-au inregistrat 59,4% din totalul sosirilor vizitatorilor straini in Romania, cele mai multe fiind din Ungaria (38,9%), Bulgaria (17,6%), Germania (8,9%), Italia (7,4%).
Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, a prezentat joi Planul de marketing strategic si operational pentru Romania 2011-2015, ce are un buget total alocat de 118,4 milioane euro, din fonduri europene, din care pentru acest an isi propune sa cheltuiasca suma de 21,5 milioane euro.
Planurile operationale de marketing sunt destinate pentru sase produse: turismul rural, parcuri si natura salbatica, sanatate si wellness, activ si aventura, circuite, city breaks.
Planul de marketing strategic si operational 2011 - 2015 pentru turismul Romaniei a fost elaborat pentru Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului de catre compania Horwath HTL. Contractul, cu o valoare de 503.906 lei, a fost atribuit in urma cererii de oferte organizate in octombrie de minister si face parte din programul de redefinire a imaginii turismului romanesc finantat din fonduri europene nerambursabile.
Planul strategic trebuie sa defineasca strategiile generale de marketing pe urmatorii cinci ani: portofoliul de produse, publicuri-tinta, piete georgrafice, distributia, comunicarea, strategiile de pozitionare si un set de planuri operationale pentru sectoarele/produsele turistice cele mai importante.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an