Turismul romanesc a reusit sa iasa din criza, spune Elena Udrea
Data publicarii: 17-02-2011 | TurismMinistrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, a declarat joi ca turismul romanesc a reusit sa iasa din criza, bazandu-se pe datele publicate la inceputul acestei luni de Institutul National de Statistica (INS).
"In ultimele raportari ale INS la capitolul servicii, contributia in PIB pentru 2010 la categoria agentii turistice si tour-operatori a avut o crestere de 14,9% in trimestrul unu, 8,2% in trimestrul al doilea, 24,1% in trimestrul al treilea si 37,2% in ultimul trimestru. Este important sa creasca contributia turismului la PIB", a spus Elena Udrea.
In plus, hotelurile si restaurantele au contribuit si ele la PIB anul trecut, cu 7,4% in primul trimestru, cu 16,2% in trimestrul II, cu 8,6% in cel de-al treilea trimestru si cu 16,3% in trimestrul patru.
De asemenea, potrivit INS, numarul vizitatorilor straini in Romania inregistrati la punctele de frontiera a fost in 2010 de 7.498.300, in scadere cu 1% fata de anul precedent, majoritatea provenind din tari situate in Europa (94,7%). Din statele Uniunii Europene s-au inregistrat 59,4% din totalul sosirilor vizitatorilor straini in Romania, cele mai multe fiind din Ungaria (38,9%), Bulgaria (17,6%), Germania (8,9%), Italia (7,4%).
Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, a prezentat joi Planul de marketing strategic si operational pentru Romania 2011-2015, ce are un buget total alocat de 118,4 milioane euro, din fonduri europene, din care pentru acest an isi propune sa cheltuiasca suma de 21,5 milioane euro.
Planurile operationale de marketing sunt destinate pentru sase produse: turismul rural, parcuri si natura salbatica, sanatate si wellness, activ si aventura, circuite, city breaks.
Planul de marketing strategic si operational 2011 - 2015 pentru turismul Romaniei a fost elaborat pentru Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului de catre compania Horwath HTL. Contractul, cu o valoare de 503.906 lei, a fost atribuit in urma cererii de oferte organizate in octombrie de minister si face parte din programul de redefinire a imaginii turismului romanesc finantat din fonduri europene nerambursabile.
Planul strategic trebuie sa defineasca strategiile generale de marketing pe urmatorii cinci ani: portofoliul de produse, publicuri-tinta, piete georgrafice, distributia, comunicarea, strategiile de pozitionare si un set de planuri operationale pentru sectoarele/produsele turistice cele mai importante.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
 - Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
 - Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
 - Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
 - Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
 - RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
 - Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
 - Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
 - Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
 - Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
 - Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
 - Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
 - EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
 - Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
 - Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025