De ce nu au romanii incredere in banci? Comentati aici
Data publicarii: 21-02-2011 | Finante-BanciMai mult de trei sferturi (76%) din respondentii unui sondaj IRES au afirmat ca prefera sa lucreze cat mai putin cu banca, in timp ce mai putin de jumatate dintre clienti au incredere in institutiile de credit.
"Cu toate ca se declara multumiti per total de serviciile bancare, dar si de aspecte mai specifice ale colaborarii cu bancile, oamenii tind sa mentina o distanta fata de aceste institutii si recepteaza serviciile lor ca fiind in defavoarea clientilor. 76% dintre respondenti sunt de acord total sau partial cu afirmatia «prefer sa am de lucru cat mai putin cu bancile». Totodata, 90% sunt de acord total sau partial cu afirmatia «contractele dintre banci si clienti sunt in avantajul bancilor», iar 89% cu afirmatia «oamenii nu sunt atenti atunci cand intra sub contract cu bancile»", potrivit unei analize a Institutului Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES).
Analiza are la baza un studiu realizat in perioada 24 -26 ianuarie in randul a 1.436 de persoane, cu varsta de peste 18 ani, din mediul urban. Unele date au fost interpretate pe baza raspunsurilor formulate de un subesantion de 777 de persoane care utilizeaza servicii sau produse bancare.
Doar 3% dintre utilizatorii de servicii bancare din mediul urban au foarte multa incredere in banci in general, in timp ce 41% au multa incredere, 40% putina, iar 13% foarte putina incredere.
Cea mai mare incredere in banci o au persoanele de peste 51 de ani, care au raspuns in proportie de peste 43% ca au multa incredere, in timp ce 44,5% din clientii bancilor cu varsta intre 36 si 50 de ani au putina incredere in aceste institutii.
Peste 70% dintre clientii bancilor tind sa fie de acord cu afirmatii pozitive privind bancile cu care lucreaza, referitoare la comportamentul si competentele angajatilor, publicitatea pentru servicii, orarul de functionare, accesibilitatea serviciilor si costuri.
Astfel, 63% dintre clientii bancilor au fost de acord, partial sau total, ca "dobanda pe care o practica banca este una corecta", in timp ce 31% au dezaprobat aceasta afirmatie.
Mai mult, peste 80% dintre utilizatorii de servicii bancare ar recomanda serviciile bancii cu care colaboreaza si altor persoane.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall