Dezastru pentru Dacia Duster la crash test EURONCAP.
Data publicarii: 23-02-2011 | AutoCu doar 3 stele obtinute la crash-test, Dacia Duster nu a impresionat deloc, spun oficialii EURONCAP. Cu un punctaj de doar 28% pentru siguranta pietonilor si 29% pentru asistenta de siguranta, SUV-ul romanesc se situeaza sub limita de performanta a modelelor de pe piata europeana din acelasi segment.
Este dezamagitor ca Renault, compania mama, nu acorda mai multa atentie sigurantei la masinile Dacia, asa cum facea cu automobilele Renault, spun oficialii EuroNCAP.
Modelul testat a fost Dacia Duster 1.5 DCi Laureate.
Nissan Juke si Mitsubishii ASX au obtinut 5 stele. Modele Logan si Sandero au obtinut tot 3 stele la testele EURONCAP.
Impact frontal 11 puncte
Compartimentul pentru pasageri al Daciei Duster a ramas stabil la impactul frontal, dar usa portbagajului s-a deschis in timpul testului, iar masina a fost penalizata. Protectia toracelui a fost evaluata ca fiind marginala, pentru ambii pasageri din fata.
Masuratorile pe manechine, la genunchi si femur nu indica o problema, dar, pe partea conducatorului auto, s-a considerat ca structurile din tabloul de bord prezinta un risc de ranire a ocupantului, in functie de pozitia si de statura acestuia. Si aici, si protectia a fost evaluata ca marginala. La impactul lateral, usa conducatorului auto s-a deschis si masina a fost penalizata.
Impact lateral cu un stalp 6 puncte
La un impact lateral cu un stalp, usile nu s-au deschis, dar protectia toracelui la sofer a fost catalogata drept slaba, din cauza presiunii asupra coastelor, sesizata la manechin. Si protectia impotriva leziunilor cervicale in cazul unei coliziuni din spate a fost evaluat ca fiind "marginala".
Protectia copiiilor
Masina a obtinut maximum de puncte pentru protectia "manechinului de 18 luni" in testele dinamice. Pentru "manechinul de 3 ani", asezat cu fata spre inainte, miscarea in fata a capului a fost bine controlata. Pentru ambele manechine, s-a constatat o pozitie corespunzatoare in cazul unui impact lateral. Airbag-ul pasagerului poate fi dezactivat pentru a permite instalarea unui scaun pentru copil, asezat cu fata spre inapoi, dar informatiile furnizate conducatorului auto. Pericolul utilizarii unui scaun asezat pe bancheta cu fata spre inapoi fara a dezactiva airbagul a fost explixat destul de clar de catre producator, dar o eticheta nu a fost atasata si pe parasolarul din fata.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall